כן ללימודי האבולוציה / עו"ד דוד דרור משוכנע שתאוריית האבולוציה טובה ליהדות

"לימדו ולמדו אבולוציה, ויקוים בעם ישראל הכתוב "מבשרי אחזה אלו-ה". עו"ד דוד דרור בטור דיעה שטוען : תיאורית האבולוציה – אחד מכלי ההסברה הטובים ביותר בארסנל הדתי

בכלי התקשורת פורסם אתמול, כי לראשונה, תיאורית האבולוציה- המכונה בפי מאמיניה האדוקים "תורת האבולוציה", הולכת להיות חלק מתוכנית הלימודים בחטיבות הביניים, עד כה זו נלמדה רק במסגרת מגמה ביולוגית במערכת החינוך החילונית (בדיעבד, התבררה ידיעה זאת כלא מדויקת).

למשמע שמו של "דרווין", או המינוח "אבולוציה", לא מעט מאמינים מתחילים לנוע בכיסאם באי נוחות, להירתע ולהתנגד לתיאוריה גם במקום שממש אין בו שום צורך, כפי שנראה.

ראשית יצוין, כי במסגרת קצרה זו, לא ניתן לדון בנושא באופן רציני, ולכן נשייט ממעוף הציפור ונדון בעניין תוך הצגת עיקרי העיקרים של תפיסתנו בקיצור נמרץ, כאשר הדברים ראויים מצד עצמם להרחבה וביאור ניכרים. רשימה זו, יוצאת מנקודת הנחה שהתאוריה המדעית נכונה כפי שהיא (אף שכותב שורות אלו, מסכים להנחה זו רק בחלקים מאוד מסוימים ממנה).

לגופו של עניין, תיאורית האבולוציה המודרנית מניחה כי כלל הבריאה הפרושה לפנינו היא תולדה של התפתחות ושינויים הדרגתיים ואטיים, כאשר בתחילה היה זה חומר דומם אשר ממנו נוצר תא חי, ואשר ממנו, על ידי התרחשויות פיזיקליות וביו-כימיות רבות שנים התפתחו המינים המוכרים לנו. עד כאן – מדובר בתיאוריה מדעית.

דא עקא, על גבי התיאוריה הזו, "הולבשה" תיאולוגיה דתית-אתאיסטית אשר לא רק שאיננה מוכרחת, אלא אף אבסורדית כפי שמיד נראה. תאוריה זו אומרת, בערך, כך – "כל ההליך הנ"ל קרה כמתואר בתיאוריה, ובנוסף, הוא קרה במקרה. קרי, אין כל יד מכוונת העומדת מאחורי הדברים, מדובר ברצף של "תאונות גנטיות" לא מתוכננות לכל אורך הדרך – החל מרמת האמבה ועד לרמת האדם המודרני".

הסיכוי ליצירה אקראית של תא חי מתא דומם, הוא אחת לעשר בחזקת ארבעים אלף לערך, היינו סיכוי אפסי? אז מה, קרה מקרה. הסיכוי שאבר אשר לצורך פעולתו התקינה יתפתחו בו באותו פרק זמן מספר מערכות המפעילות ומשלימות זו את זו (לדוג' – לחמית, רשתית, קרנית וכו'), אך שלכל אחת מהן בפני עצמה אין שום תכלית או תועלת (ובשל כך היו אמורות להתחסל בתהליך הברירה הטבעית) הוא אפסי? מקרה. העין, האף והפה התפתחו דווקא בפניו של האדם ולא מאחורי הברך שלו כך שישרתו תכלית מסוימת? מקרה, וכן הלאה וכן הלאה.

כפי שאנו רואים, מבחינה פילוסופית-תיאולוגית, מדובר בגישה בלתי אינטואיטיבית בעליל, ואף מאולצת, אשר דוחפת את האוחז בה למחוזות סהרוריים של סטטיסטיקות הנמצאות מחוץ להיגיון ואף לכל סקאלה נורמאלית המקובלת במדע, והכל מתוך אמונה דתית עיוורת (אתאיזם כפרני), כאשר המניע (הנסתר?) לכך הוא דחיקת בורא העולם החוצה מן ההליך אותו התחיל, ואותו מנווט בהשגחה מדוקדקת.

טענה זו נפרסת לארכה ולרוחבה, על שלל מרכיביה בספרו של הרב ד"ר מיכאל אברהם "א-לקים משחק בקוביות", וניבטת בהיבטים מסוימים מספרו המצוין של הרב אברהם קורמן – אבולוציה ויהדות.

לסיכום – אדרבה ואדרבה, לימדו ולמדו אבולוציה, ויקוים בעם ישראל הכתוב "מבשרי אחזה אלו-ה", כמעט כפשוטם של דברים, ו"מלאה הארץ דעה את ה' וגו'".

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אתה כותב דברים נכונים מאוד.

    אבל משרד החינוך לא רוצה להחדיר את דבריך אלו, אלא הוא רוצה להכניס כפירה דרך הפרשנות שלהם לאבולוציה.
    ובמילים אחרות, לא האבולוציה מעניינת אותם, כי אם הכפירה הבאה בעקבותיה. ולכן, יש לדחות את תכניות משרד החינוך. שילמד כפירה אצל הישראלים לא אצל היהודים.

    חיים |
    הגב
  2. אולי האבולוציה לא סותרת את האמונה בה' אבל כן סותרת את התורה

    ברוך |
    הגב
    • היא לא סותרת את התורה, בתורה יש תיאור של מה נברא בכל יום, ולא איך נבראו. וגם בתורה הפשוטים יותר נוצרו ביום החמישי והמורכבים מאוחר יותר ביום השישי.

      אבל בכל אופן, האבולוציה זו תיאוריה, שיכול להיות שמחר תוחלף בתיאוריה אחרת. כך שאין אפשרות לדעת כיצד בדיוק היה מעשה בראשית, ואין לנו אלא את מה שהתורה אמרה לנו בצורה כללית. כל שאר התיאוריות או שהן נכונות או לא.

      חיים |
      הגב