אבל בבעלזא: הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן

הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן שליט"א הינו ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"צ 'מחזיקי הדת' אשר שמו יצא לתהילה בכח פסקיו ותורתו וכנראה נדבק מנגיף הקורונה

אבל כבד בכל ריכוזי חסידות בעלזא בארץ ובעולם. בבי"ח שערי צדק בירושלים נפטר ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"צ מחזיקי הדת הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן זצ"ל.  מוקדם יותר עבר החייאה ממושכת בביתו, בן 89 בפטירתו.

בני משפחתו של ראש ישיבות בעלזא שפונה לבית החולים במצב קריטי בודקים כעת האם העובד הזר שטיפל בראש הישיבה בחודשים האחרונים נדבק בנגיף הקורונה ויתכן שהוא הדביק את ראש הישיבה הנערץ והישיש שמאז תחילת פרוץ מגיפת הקורונה לא יצא מביתו כלל.

שעה קודם פטירתו נאמרו פרקי תהילים לרפואתו השלימה במערכות הכריזה של קריית בעלזא בירושלים, כמו כן מניין של חסידים התקבצו תחת ביתו לאמירת פרקי תהילים אך נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

מסע הלווייתו יתקיים היום (ראשון) בשעות הצהרים וייטמן בחלקת הרבנים במרומי הר המנוחות סמוך ונראה לציון קדשו של כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זי"ע.

המנוח הגר"ש זצ"ל נולד בחודש אלול בשנת תרצ"ב בשווייץ לאביו הרבני ר' אברהם דוד ז"ל -בבחרותו למד בישיבתו של הגרי"ד קופלמן זצ"ל, ובהמשך עלה ללמוד בישיבת חברון בארה"ק, משם התקרב לבעלזא והחל להסתופף בצל הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע.

ראש ישיבות בעלזא הגאון רבי שמואל יששכר רוזנגרטן זצ"ל. בניחום אבלים אצל אדמו"רי ויזניץ שליט"א

הקים ביתו עם זוג' תבלחט"א בתו של הרבני החסיד המפורסם מוה"ר משה מעד ז"ל שהיה מזקני וחשובי חסידי רוזין באיאן שיום היארצייט שלו חל היום, בצעירותו ניכרו עליו גאונותו ולמדנותו, היה ידוע ומפורסם כתלמיד חכם עצום, בשנת תשמ"ט עם פטירתו של הגה"צ רבי שמואל זאב רוט זצ"ל נכנס לכהן כחבר ביד"צ במקומו ביחד עם יבלחט"א הגה"צ רבי חיים צבי שפירא רב קהל חסידים בבני ברק, ומני אז הכל לשמש ולכהן כראש ישיבות בעלזא.

בכל השנים התגורר ברחוב הרב סורוצקין סמוך לקרית בעלזא בירושלים, ולפני כמה שנים עם היחלשותו עבר להתגורר בקרית בעלזא בירושלים סמוך לבני משפחתו, בשנים האחרונות סבל הרבה על הלב ויצא מזה כמה פעמים בחסדי השי"ת

בשנת תשנ"ג לפני שמחת נישואיו של בן הרבי מבעלזא שליט"א הרה"צ רבי אהרן מרדכי שליט"א עבר החייאה לאחר התקף לב שעבר בחדרו בישיבה ברח' אגריפס בירושלים, ואחד הבחורים שלמד אז עזרה ראשונה התחיל לעבוד עליו עד שכוחות ההצלה הגיעו והציל את חייו ומני אז סבל על לבו.

ח"כ הרב ישראל אייכלר על הסתלקות הגאון ראש ישיבת בעלזא: נגדע ארז הלבנון, אוי לה אמרה ארץ ישראל כי אבדה כלי חמדתה גאונה ופאר התורה של חסידות בעלזא שר התורה חבר הביד"צ הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל ראש הישיבה דחסידי בעלזא מרביץ תורה לאלפי תלמידים למעלה מיובל שנים המה סעו למנוחות ואותנו השאיר לאנחות, רבבות תלמידי מוסדות בעלזא בארץ ובעולם הוריהם ומוריהם למדו תורה מפיו, מבכים מרה את הסתלקותו של צדיק בכל דרכיו, הוא היה עמוד התורה, יסוד העבודה וראש וראשון בעולם החסד  המידות הטובות והענווה, אוי מי יתן לנו תמורתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *