אב ההרוגה מהאוטובוס ביקש בדמעות בהספד: תחייכו אחד לשני

אלפי תושבים ממודיעין עלית ליוו אמש בדרכן האחרונה את הגב' רחל גוטמן ע"ה ורוחמה רוזן ע"ה, שנהרגו אמש בתאונת האוטובוס. האבא והבעל הספידו מרות

אלפי תושבי מודיעין עילית ליוו אמש בדרכן  האחרונה את הרוגות תאונת האוטובוס: האישה הצעירה מרת חיה רחל גוטמן ע"ה בת 24, ורוחמה ריזל רוזן ע"ה, בת 27 בלבד בפטירתה.

אמש הספיד הבעל של הגב' גוטמן ע"ה, הרב הלל גוטמן, במילה המעוררות האלה: "רחלי, צדיקה, כמה מתאים לך לשבת באוטובוס על יד בחורה בעלת צרכים מיוחדים, מי שמכיר אותה, הייתי הולך איתה ביישוב מתתיהו על יד בחור בעל צרכים מיוחדים, כל פעם היא הייתה אומרת לו 'שלום', ואמרה 'יש פה נשמה' 'יש פה מישהו'. כל מגמתה היה שאני אלמד תורה, שאני אהיה ראש ישיבה, שאני אעמיד תלמידים, לא היה לה ערך לשום דבר אחר מלבד לתורה.

"מי כמוני יודע כמה אמונה היא החדירה לי, היא חיזקה אותי. צריך ללמוד ממך רחלי את עבודת המידות. כזאת צדיקה, במצבים נפשיים קשים מאוד היא הייתה אומרת לי: 'זה מה שה' רוצה, אז זה מה שטוב, אני יודעת'. היא לא הייתה מתלוננת. היא הלכה ללמד בנות. תמיד היא התלהבה שיש לה למסור שיעור בדינים, היא הייתה מורה לאומנות ונתנו לה ללמד דינים היא אמרה לי: 'איזה כיף, אני יכולה לחדד להם ולחדד לעצמי'. היא ראתה את זה לא בתור מקצוע אלא בתור שליחות.

"רחלי, כמה פעמים חשבתי, אולי בגלל קשיי הפרנסה, אולי אני צריך לעבוד תקופה קטנה ולחזור חזרה, אמרתי לה: 'אני לא יוצא לעבוד, אני נשאר באמונה'. חשבתי אולי זה מה שמוטל עליי. היא אמרה לי: 'הלל, אתה לא יוצא! אני אקח על עצמי עוד חוגים בבית, עוד שעות עבודה, אתה יושב ולומד. תקבע לך עוד חברותות בערב, תלמד הלכה רק הלכה'.

"מה שאתה מספיק לעשות בשנים ארוכות, היא הספיקה לעשות בקצת זמן. ליבי לא מכיל את זה, השכל מבין אבל הלב לא מכיל, כמה הכרת הטוב יש לי אלייך. רחל חיה, היא חיה עדיין, הגוף אולי בקבר – אבל הנפש חיה".

אביה של הבחורה רוחמה דיבר על גדלותה של בתו: "הקב"ה זיכה אותנו בנשמה כל כך יקרה, ואם אני יכול לחזק את עצמי ואת האחרים, שזה יהיה לזכותה ולזכות הנפטרות".

בתו, הייתה בחורה בעלת צרכים מיוחדים שדיברו עליה שהיתה נשמה גבוהה ובעלת חסד. האב דיבר על מידת החסד שיש לעשות עם הזולת, להוסיף חיוך ומאור פנים. הוא דיבר על הארת פנים.

"הבת לימדה אותי והלוואי שנלמד את זה. לתת לאדם הרגשה טובה. פשוט להסתכל על הזולת".

האזינו:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *