אגף המודיעין בצה"ל: "אחוז הבדיקות החיוביות שהוא מהגבוהים בעולם, מעיד על תחלואה גוברת בקרב האוכלוסייה הכללית"

"סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות"

שר האוצר ישראל כץ מתכוון להצביע נגד הסגר בישיבת הממשלה ובכך מצטרף לעוד מספר שרים אשר הביעו התנגדות למרות נתוני התחלואה הקשים.

לדבריו:

"הוויכוח הוא על הטענה שמשרד הבריאות לא נערך כראוי להכנת בתי החולים בהתאם להיקף התחלואה הנדרש של 2,000 מונשמים, למרות שקיבל תקציבים ותוספות גדולות של כוח אדם – 400 רופאים ו-2,000 אחיות. כעת טוען המשרד שסף הקריסה בבתי החולים הוא 800 חולים קשה בלבד ולכן יש להטיל סגר על המשק.

בתי החולים נמצאים בדילמה בין הטיפול השוטף שמייצר להם הכנסות לבין הטיפול בקורונה שמכניס הרבה פחות. הדרך היא להזרים סיוע כדי לכסות את הפער הכספי ולא עם סגר כללי על המשק. קיבלנו את ההחלטות המתאימות אך לצערי החקיקה מתעכבת בשל ויכוחים פוליטיים.

אילו הייתה אכיפה אפקטיבית על כל בתי העסק, ההתקהלויות והאירועים הפרטיים שרומסים את ההנחיות ברגל גסה, לא היינו מגיעים להיקף תחלואה החמור שבו אנו נמצאים", אמר השר. "הפתרון כעת הוא להסדיר את שתי הסוגיות המרכזיות: ספיקת בתי החולים והאכיפה, וכשלב ביניים להטיל סגר לילי נוקשה בין 05:00-19:00 שייאכף מתוך סולידריות חברתית ותקיפות מערכתית, אבל יאפשר לעסקים לפעול בהתאם לתו הסגול שנקבע".

במקביל אגף המודיעין בצה"ל מציב דגל אדום בוהק ואומר:

"אחוז הבדיקות החיוביות שהוא מהגבוהים בעולם, מעיד על תחלואה גוברת בקרב האוכלוסייה הכללית", נכתב בדו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי. "טווח הביטחון מגבול הקיבולת של בתי החולים הצטמצם משמעותית, ויוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *