הצעד המפתיע של אדלשטיין

יו"ר הכנסת מבקש לזרז את חקיקת סיפוח היישובים ביו"ש. "השאלה אם אנחנו עדים לרגע היסטורי ומשנה מציאות או לתכנית שתישאר חוברת דפים צבעונית – זו רק החלטה שלנו"

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הבטיח הערב (רביעי) כי הכנסת לא תהווה גורם מעכב או חסם בפני החלת ריבונות ביהודה ושומרון.

בוועידת איגוד התאגידים העירוניים המתקיים במלון הרודס באילת, קיבל אדלשטיין את אות יקיר האיגוד ואמר: "ידידנו הגדול בבית הלבן, הנשיא דונלד טראמפ, הציג יחד עם ראש הממשלה נתניהו תוכנית שמשנה לחלוטין את האופן שבו העולם היה רגיל לדבר ולחשוב על הדרך לשלום.

אבל אם התוכנית הזאת תישאר רק חוברת דפים צבעונית, או תהפוך לאירוע היסטורי ומשנה מציאות – זו אך ורק החלטה שלנו. אסור שנפספס את ההזדמנות!

"לכן אני אומר כאן לראש הממשלה", המשיך יו"ר הכנסת, "אם תחזור מוושינגטון, ותבקש לכנס את מליאת הכנסת כדי לנצל את הנכונות ההיסטורית של הממשל בארצות הברית ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – אני אכנס את המליאה מיד!".

לדבריו, "לא משנה מה תהיה הביקורת,לא משנה אם יהיו התקפות חריפות, הדבר הנכון ייעשה.
אני בטוח שבסיטואציה כל כך נדירה וכל כך חד-פעמית שאנחנו נמצאים בה, כל המפלגות הציוניות יתעלו על עצמן, ישימו את טובת המדינה לנגד עיניהן ולא יכשילו אותה בגלל אינטרסים פוליטיים רגעיים. כדי שנוכל, סוף סוף, להצביע בכנסת על החלת הריבונות – ולאשר אותה ברוב גדול".

עם זאת, אדלשטיין הדגיש כי הגם שאינו מאמין שהפלסטינים יעמדו בתנאים הנדרשים מהם להקמת מדינה, הוא מתנגד בכל תוקף להקמת מדינה פלסטינית, לחלוקת ירושלים ולהקפאת בניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *