אהוד ברק תוקף: "נתניהו פועל לחזק את חמאס"

בריאיון לרשת ב' טען ברק כי "נתניהו וממשלתו צריכים את חמאס חזק כדי שלא יצטרכו להסביר למה לא נושאים ונותנים עם הרשות הפלסטינית". לדבריו, "נתניהו העלים משר הביטחון ומהרמטכ"ל את העובדה שהתיר בכתב לגרמניה לספק צוללות מתקדמות"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, אומר היום (ראשון) כי "בנימין נתניהו וממשלתו פועלים כדי לחזק את חמאס".

בריאיון לאריה גולן ברשת ב', אמר ברק כי ראש הממשלה רוצה את חמאס חזק יותר מהרשות הפלסטינית "משום שעם חמאס קל להסביר שאי אפשר לדון על כלום. עם הרשות תמיד יש איזה חשד עמום שאם חלילה עוד איכשהו היא תהיה הגורם המשפיע והחזק יותר בזירה הפלסטינית, אז יהיה קשה להסביר למה לא עושים איתה משא ומתן".

לדברי ברק העובדה שאחרי עשר שנים חמאס התחזק היא כישלון אסטרטגי והיסטורי של הנהגה. "הוא לא היה מתחזק אלמלא ביסוד ההשקפה של ביבי ושל הימין בישראל הייתה עומדת עמדה שגויה שאנחנו צריכים לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות. התוצאה בסוף בעשר שנים של נתניהו, החמאס התחזק, איראן יותר קרובה לגבולות, אני כבר לא רוצה לדבר על מה שקורה בארץ, הפקקים או חדרי המיון או לשכות הרווחה או הכמות של העוני או היקף העוני במדינה, העובדה שאין הזדמנות אמיתית לילדים בשוויון בחינוך. זה כישלון שמקורו בשני דברים, האלמנט האחד הוא שזאת ממשלה משותקת ואיש משותק בראשה, הוא, להיפך, הוא אנטי ציוני, במקום האלמנט המרכזי של ציונות שהיה תמיד לקחת את גורלנו בידינו ולנקוט יוזמות למרות שיש אי וודאויות מסוימות כדי לשנות את המצב לטובה ולא לשבת בפסיביות והתקרבנות".

ברק התייחס לתחקיר האחרון של חדשות 13 בפרשת הצוללות ואמר כי נתניהו הורה למישהו לחפור במסמכים של האגף המדיני ביטחוני ולנסות להוציא סיפור תפור בתפרים גסים. "מבלבלים בין שתי פרשיות, יש את הסיפור של שתי הצוללות הראשונות הנחותות, ב-2010 ישראל הסירה את התנגדותה מכך שיספקו למצרים צוללות נחותות יותר", אמר ברק. "התהליך הוא תהליך של שנים, זה קרה בהליך מסודר, הדבר הזה הובא לשיקול נוסף כשמורסי עלה לשלטון באמצע 2012, ישראל ניסתה בלי הצלחה להגיע עם הגרמנים להבנה שהם יבטלו את העסקה משום שמורסי זה לא מובראק וכשלנו אבל מורסי נפל בחזרה אחרי שנה והעניין המשיך".

לדברי ברק נתניהו שיקר בהתייחסו לפרשה: "באופן שלא קשור לזה בכלל שנתיים יותר מאוחר, ב-2014, נתניהו, גם לפי הודאתו אצל קרן מרציאנו, העלים משר הביטחון ומהרמטכ"ל את העובדה שהוא התיר בכתב, אגב הוא שיקר הרבה פעמים לאורך כל הדרך שהוא לא עשה את זה, אבל הוא התיר בכתב לגרמניה לספק צוללות מתקדמות, דומות ביכולות שלהן לצוללות שלנו, הדבר הזה זה טירוף ושערורייה, לא יכול להיות דבר כזה, כל המערכות האסטרטגיות של ישראל מנוהלות כל הזמן באחריות של שני אנשים. אין לזה הסבר, גם ההסברים של איזה בלבול רגעי או משהו, זה מעשה מכוון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *