אהל התפילה שהוקם למען החטופים ומעורר הדים

זה קרה במוצאי שבת האחרון, בכניסה לעיר אלעד, שם הוקם 'אוהל התפילה' ביוזמת הרב בר-נוי, חסיד ברסלב, מתושבי אלעד לשעבר, שעם שמעו את הבשורה המרה קיבל על עצמו לעשות משהו בטוח עבור בחורי הישיבה שנחטפו, וביוזמתו הברוכה מאות יהודים מכל שכבות הציבור, נערים וזקנים, חסידים, ליטאים, ספרדים ומסורתיים ועמך ישראל, כולם ללא יוצא מן הכלל, התנדנדו זה ליד זה כשעיניהם עצומות בדביקות עילאית כשהם שרים ומנגנים ניגוני התעוררות ודביקות.

אוהל התפילה והאחדות הוקם בעיר אלעד למען השבתם המהירה בחיים של שלושת בחורי הישיבה החטופים – אייל, נפתלי וגיל־עד. העיר אלעד היא עירו של אחד מהשלושה, אייל יפרח. ביוזמתם של כמה מאנ"ש בעיר ומחוצה לה, הוקם האוהל, כדי לאחד את לב התושבים ואת לב עם ישראל סביב תפילה אמונה ותקווה, לתועלת כלל ישראל השרוי במצב לא פשוט, ובפרט למען הבחורים הנעדרים.
האוהל מושך קהל רב, מהעיר אלעד ומחוצה לה. שלטי ענק הוצבו בכניסה לעיר, בפנייה אל התושבים ואל הנהגים החוצים את הכביש הראשי, לסור אל האוהל למשך כמה דקות של תפילה, התבודדות והתאחדות. בנוסף מתקיימות באוהל מדי ערב תפילות מנחה וערבית ושיעור תורה. לאחר מכן מתקיימים במקום אירועי קומזיץ עם מיטב האמנים, הרבנים והמשפיעים.

האוהל מעורר הדים רבים, ורבים וטובים טוענים שעצם נוכחותו של האוהל משרה תחושת חיזוק נפלאה. כמו כן הודפסו 15,000 חוברות "תיקון הכללי" להפצה ברחבי הארץ.

בנוסף יצא לדרכו בימים אלו פרויקט ענקי חדש, המיועד לכל שכבות העם בארץ ובתפוצות – שרשרת תפילה והתבודדות שלא תיפסק. השרשרת תורכב מחוליות של 5 דקות כל אחת, כאשר הציבור מתבקש להתגייס ולתרום כל אחד חוליה של 5 דקות ביום. במהלך 5 הדקות נשתדל לעשות דבר אחד – פשוט לדבר עם השם.

יוזמי הפרויקט מספרים שהמטרה היא לקחת את השיח הציבורי מכל המקומות של חרדות, האשמות ודברים בטלים, ולרומם אותו לשיחה ישירה עם בורא עולם. על סמך השיחה של רבינו הקדוש (שיחות הר"ן ע'), שענה ואמר: היתכן שאנו מניחין את השם יתברך שיעשה ויחשוב לגזור גזירות בעולם? כי אנו צריכין לקרות את השם יתברך מעסקיו שהוא עוסק בהם באיזה גזירה וכיוצא חס ושלום, לקרות אותו משם שישליך זאת ויפנה אלינו למה שאנו רוצים לדבר עמו לבקש ממנו שיקרב אותנו לעבודתו יתברך, כי כשאחד מישראל רוצה לדבר עם השם יתברך לפרש שיחתו לפניו יתברך, אזי השם יתברך משליך כל ענייניו וכל הגזירות שרוצה לגזור חס ושלום, וכל העסקים שלו שהוא יתברך עוסק בהם כביכול, והוא משליך הכל ופונה עצמו רק לזה האיש שרוצה לדבר עמו ולפרש שיחתו לפניו לבקש מאתו שיעזרהו להתקרב אליו יתברך, עכ"ל..

מאת אברהם צמח מגליון נחלי נצח

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.