אוכלים יחד בחברה טובה

מחקרים מראים שאכילה ביחד תורמת לנו יותר ויטמינים ומינרלים. כך תקפידו על ארוחה משפחתית אחת ביום וכך תוכלו גם להקשיב לכל אחת ואחד מבני הבית

 מחקרים מראים שאכילה ביחד תורמת לנו יותר ויטמנים ומינרלים, כשאנחנו נמצאים לבד אנחנו אוכלים פחות ונוטים לדלג על ארוחות במטרה לצמצם את הזמן שנדרש להכנת הארוחה. הקפידו על ארוחה משפחתית אחת ביום וכך תוכלו גם להקשיב לכל אחת ואחד מבני הבית איך עבר היום וגם להעשיר את הסובבים אותנו בבריאות טובה יותר.

טיפים מזינים לארוחות נכונות.

 

  • לאכול בצוותא. אכילה ביחד לעומת אכילה עצמאית מוסיפה לבריאותם של האוכלים. זמן האכילה מתארך, הלעיסה בהתאם וגם התפריט הנאכל מורכב ממאכלים מזינים בניגוד לתרבות המזון המהיר.
  • לאכול ארוחת בוקר. כבר במקורות נקבע כי הארוחה החשובה ביותר היא ארוחת הבוקר. חשוב לא לדלג על ארוחת בוקר, גם אם ממהרים! אפשר להכין ארוחת בוקר קלה ומהירה כדוגמת דגנים עם חלב, יוגורט או חלב עם פירות (אפשר גם כשייק), או כריך מלחם מלא עם גבינה וירקות.
  • ירק לי ירק לך . מכל הסוגים ובכל צורות ההכנה: טריים, מבושלים או במרק.
  • הסלט הוא חלק בלתי נפרד מכל ארוחה. קוצצים סלט, הריחות והצבעים פותחים את התאבון ומוסיפים בריאות. בנוסף, העושר הצבעוני של סלט ירקות המורכב מגוונים שונים מוסיף לתאבון בריא.
  • מוצרי חלב כבר אכלנו? המאכלים הקלים והנוחים לאכילה.כדאי לדאוג שמוצרי חלב אהובים יהיו זמינים במקרר. אפשר לשתות חלב במקום מיץ, לאכול דגני בוקר עם חלב במקום לחם עם מרגרינה, להוסיף גבינות לכריכים ו/או לסלטים ולהכין פשטידות קלות להכנה על בסיס גבינות וירקות.
  • יום בישול פעם בשבוע. הזמנים לחוצים ובבוקר האוירה  במטבח היא של קוצר רוח. אין כל בעיה, אפשר להכין כמויות גדולות של מזון בריא ולהקפיא במנות אישיות. בהפסקה בכולל או בלימודים שולפים את קופסת המזון מחממים אם צריך ואוכלים בתאבון ובבריאות .
  • רגע אוכלים. לרוב האנשים הארוחה מהווה הפסקה בין הלימודים ובין העבודה. לכן כדאי לתת דגש על האוירה שתשרה בארוחה. מוזיקת רקע חסידית מוסיפה נופך מיוחד ומרגיע וגם יוצרת איזון נכון בין הנפש לגוף.
  • לארח ולהתארח. ילדים ב"ה זו שמחה ושמחה על יד השולחן יוצרת אתגר להורים לנסות ולשמור על נימוסים מינימליים. אז מה עושים ? הנה פתרון מצוין. להזמין מדי פעם חברים ומשפחה, נסו ותיווכחו שהשקט חוזר לארוחה. וטיפ נוסף: אל תסרבו לרצונם של האורחים לבשל משהו. הטעמים והניחוחות שיביאו יצרו סקרנות, נושאי שיחה ועניין. אז שיהיה בתאבון.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. פרסום סמוי של מועצת החלב בישראל?

    ולא מילה הוזכרה על חשיבות שגם מוצרי החלב יהיו דל שומן בין 1% ל 5% מקסימום.

    מוצרי חלב לבוגרים לא כ"כ בריאים. הם לא בסיס לארוחות בריאות |
    הגב