אז כמה באמת נפטרים משפעת בישראל בכל שנה?

בניגוד לטענות לס על אלף חולים משפעת, בשנים 2016–2018 התאשפזו בממוצע מדי חורף 84 חולים בשפעת במצב קשה, ו–38 מהם מתו כתוצאה מהמחלה

אז כמה נפטרו משפעת בישראל בשנה האחרונה? אם תחפשו בגוגל תגלו כי באמצע חודש ינואר הופיעה ידיעה באתר 'הארץ' על 15 נפטרים משפעת. וזה לשון הידיעה: גבר כבן 40 מת היום (חמישי) בבית החולים שיבא תל השומר ממחלת השפעת. מותו מעלה את מניין המתים משפעת בחורף הנוכחי ל–15 בני אדם, שניים מהם ילדים. 167 בני אדם שחלו בשפעת אושפזו עד כה במצב קשה בבתי החולים במהלך השנה, בהם 45 ילדים — אחת מהן, ילדה בת 11, אושפזה היום בשיבא עקב סיבוכי המחלה.

בהמשך הידיעה ב'הארץ' נכתב כי מדובר במספרים גבוהים מאוד ביחס לתקופות המקבילות בשנים עברו. לפי נתוני משרד הבריאות, 68 חולים במצב קשה אושפזו השבוע. הנתונים מעידים כי בשנים 2016–2018 התאשפזו בממוצע מדי חורף 84 חולים בשפעת במצב קשה, ו–38 מהם מתו כתוצאה מהמחלה. מקורות במערכת טוענים כי מדובר בחורף הקשה ביותר זה עשור. לרוב שיאה של עונת השפעת מגיע בסוף ינואר או בתחילת פברואר, ובמערכת הבריאות לא יודעים עדיין לומר אם השנה הקדים שיאה של עונת השפעת או שהוא עוד לפנינו.

ובכן, לכל אותם שטוענים כי שפעת היא קורונה אז לפי המספרים באתר הארץ מתו משפעת 38 בשנה כאשר 84 אושפזו בבתי החולים. במהלך החודשים האחרונים אושפזו אלפים במצב קשה ו643 נפטרו עד כה מהקורונה. אתם עוד משווים?!!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טעות

    לא מדוייק בעליל. "תמשיכו" להביא חצאי ושלישי מידעים. ומידעים ממקורות הומוגניים.

    אדיר |
    הגב
  2. לא מדויק

    ראשית אם יטפלו בחולי שפעת עם מיגון מלא כמו שמטפלים בקורונה ימותו יותר (מתוך ניסיון… אתה מת מחום עם זה)
    שנית אם ההגדרה לחולים קשה תיהיה כמו בשפעת אתם עלולים לראות שבשפעת היו יותר חולים קשה (בוודאי בהשוואה לגל השני)
    שלוש, גם לגבי מניין המתים יש אי דיוקים היות וכל זקן ששכב כבר שנה בבית החולים אם יצא חיובי מוגדר כנפטר בקורונה
    לסיכום. אני מסכים שקורונה זה לא שפעת אבל לא כמו שעושים מזה…

    קובי בר |
    הגב