אחדות? גנץ סירב לפגישה עם נתניהו

בלשכת נתניהו טוענים כי גנץ סירב להיפגש גם עם יו"ר הכנסת ולכן ההצעה בוטלה עוד קודם לכן. בלשכת גנץ הכחישו. מחר תתקיים פגישה בין פרץ וברק

במסגרת המגעים לבירור האפשרות להקמת ממשלת אחדות, נעשתה פנייה מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, אך הוא סירב. כך פרסם היום העיתונאי זאב קם ב"הבוקר הזה" ברשת ב'.

לדברי גורמים בכירים בכנסת, אותם ציטט, גנץ סירב לקיים פגישה עם ראש הממשלה השבוע, כשההצעה לקיומה נעשתה במסגרת הניסיון שקיים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לביטול הבחירות.

לדברי הגורמים, ההצעה הייתה בהסכמת נתניהו, וכללה שתי אפשרויות: פגישה בארבע עיניים בין גנץ לנתניהו או פגישה משולשת בין גנץ, נתניהו ואדלשטיין, זאת, במטרה לטהר את האווירה ביניהם ולבדוק אפשרות לשיתוף פעולה ולהקמת ממשלת אחדות. אלא שגנץ, כאמור, דחה את ההצעה בשל חוסר האמון שלו במהלך ובשל המחשבה שמדובר בניסיון לעשות ספין על גבו. בלשכת נתניהו טענו בתגובה שגנץ סירב להיפגש עם יושב ראש הכנסת ולכן ההצעה בוטלה עוד קודם לכן. בלשכת גנץ הכחישו את הדברים וטענו שמדובר ב"שקר של נתניהו".

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי הייתה פנייה מצד הליכוד לגנץ בהצעה לרוטציה על ראשות הממשלה במידה ויסכים להקמת ממשלת אחדות. בוגי יעלון, מספר 3 בכחול לבן אמר אז כי מפלגתו לא תצטרף לשום קואליציה שבראשה עומד נתניהו. עם זאת, הבהיר כי "כחול לבן" אינה פוסלת ממשלת אחדות עם הליכוד: "אנחנו בכחול לבן דיברנו על זה, מדברים על זה גם היום. אם מדברים על מה הציבור במדינת ישראל רוצה, בוודאי הדרך הנכונה היא ליצור ממשלת אחדות, כחול לבן וליכוד ללא נתניהו בהובלתו של בני גנץ".

בימים האחרונים מתקיימים במקביל מגעים בקרב מנהיגי מפלגות השמאל במטרה להקים איחוד גוש שמאל שיהווה כוח פוליטי חזק מול גוש הימין.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ התייחס הבוקר בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" למגעים עם מפלגות השמאל, כמו גם עם מפלגות הימין ואמר: "התחלתי מסע להידברות כאשר לנגד עיני שלוש מדרגות: המדרגה הראשונה היא עם מי אנחנו משתפים פעולה אחרי הבחירות ולכן אני מתכוון להיפגש גם עם אחמד טיבי, גם עם איימן עודה, אבל גם עם ליצמן ואריה דרעי. אלה שתי אוכלוסיות חשובות ביותר שצריך לתאם איתם ולסכם איתם מה עושים אחרי הבחירות".

פרץ הוסיף כי "במהלך הבחירות אני עושה כל מאמץ שלא יהיה ירי בתוך הנגמ"ש ולכן קיימתי פגישה עם בני גנץ כדי להגיע להסכמות כיצד מנהלים את הקמפיין מבלי לפגוע אחד בשני. והמדרגה השלישית והחשובה ביותר היא המדרגה של האחודים ובניית רשימה שכולנו נסכים לבחירות הקרובות".

בהתייחס למגעים להרכיב איחוד בגוש השמאל אמר פרץ: "קיימתי שיחה אתמול עם ניצן הורוביץ, מאוד שמחתי על הפגישה אתו משום שביני ובין הורוביץ יש חפיפה מוחלטת מבחינה אידיאולוגית בשאלות של שלום וביטחון וגם בשאלות של חברה וכלכלה. קיימתי שיחה ראשונה עם ציפי לבני, ביום חמישי אקיים איתה שוב שיחה נוספת. אבל מחר אקיים שיחה עם אהוד ברק שבהחלט תהיה שיחת מפתח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *