אפקט האינטרנט? העיתונות הכתובה נחלשת

מהסקר החצי-שנתי של התקשורת החרדית כי חלק גדול מהעיתונים החרדים רשמו ירידה משמעותית בחודשים האחרונים. לנתונים המלאים {סקרTGI}

פרסום תוצאות סקר TGI החצי-שנתי נתפס בתקשורת החרדית כ'יום הדין' של התקשורת החרדית: בשעות הצהרים יפורסמו התוצאות המלאות של הסקר, אולם כבר כעת הודלפו לכלי התקשורת חלקים מרכזיים ממנו, מהם עולה כי העיתונות החדית הכתובה רושמת ירידה בפרמטרים רבים.

גורמים בשוק התקשורת סבורים כי מדובר בתוצאה של התחזקות האתרים החרדים על חשבון העיתונים. לטענת הגורמים, העובדה כי הירידה נרשמת בעיקר בעיתוני אמצע השבוע (ימים בהם ניתן לגלוש באינטרנט. מ.ס.) מחזקת את ההנחה האמורה.

ולנתונים: רוב עיתוני סוף השבוע רושמים עליה, כאשר 'משפחה' מתחזק מ-16.8% ל-20.3%. 'בקהילה' מתחזק בשיעור מזערי מ-7.2% ל-7.3%. 'המודיע' מ-16.2% ל-15.3%. 'יתד' מ-16.4% ל-18.5%. 'המבשר' יורד גם בסוף השבוע מ-9.9% ל-7.1%. ואילו 'יום ליום' נחלש אף הוא מ-4.6% ל-4%.

עוד עולה מהסקר כי 'יתד' ו'הפלס' רושמים אחדות מפתיעה כאשר שני היומונים רושמים ירידה בחשיפה לגיליונות החינמיים שלהם. ע"פ הסקר 'יתד' יום ג' רושם ירידה מ-57.4% ל-45%. ואילו 'הפלס' יום ו' רושם ירידה מ-18.6% ל-15.7%.

ביטאון 'דגל התורה' יכול לשאוב עידוד מהנתונים שלו בשאר ימות השבוע כאשר הוא רוש/ם עליה מ-19.2% ל-21.5%. המודיע עולה אף הוא מ-17.9% ל-16.6% ואילו המבשר רושם ירידה מ-12.1% ל-9%.

בגזרת החינמונים: 'קו עיתונות דתית' יורד מ-27.8% ל-23.6% ואילו 'מרכז העניינים' יורד מ-28.2% ל-19.7%.

בסקר נבדקו גם אחוזי ההאזנה לתחנות החרדיות. מהנתונים עולה כי 'קול ברמה' יורד מ-28.4% ל-24.7% ואילו 'קול חי' מזנק מ-28.6% ל-32.9%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.