אחות מארה"ב מחרידה את הרשת: "רופאים שולחים את חולי הקורונה למות ב’בור’". צפו

סרטון של אחות בבית חולים מקומי בטקסס, מסעיר את הרשת בימים האחרונים. בסרטון טוענת האחות כי חולי קורונה מתים 'בבור' – כינוי מקובל בין הצוות הרפואי למי שאינו זכאי לטיפול רפואי הגון. עוד היא חושפת כי החולה היחידה שזכתה לצאת בחיים מאותו 'בור' היא רעייתו של רופא, שזכתה ליחס מועדף

אחות בבית חולים מקומי בטקסס, מסעירה את הרשת לאחרונה ומפרסמת סרטון שחולי קורונה מתים 'בבור' – כינוי מקובל בין הצוות הרפואי למי שאינו זכאי לטיפול רפואי הגון.

לאחות קוראים – לאוואנה ריברס, והיא כותבת כך: "יש מקום שקוראים לו 'הבור'. שם נמצאים כל חולי הקורונה הקשים, שקיבלו טיפול מינימלי רק כדי לצאת ידי חובה. האמת היא שהם נשלחים לשם כדי למות. הצוות הרפואי קיבל הנחיות ברורות איזה טיפול להעניק לחולים ב'בור', ואסרו עלינו לתת יותר משלושה סבבים של החייאות אצל חולים קשים. ראיתי הרבה אנשים מתים, שהרגשתי שהם לא היו צריכים למות".

היא חושפת כי חולת הקורונה היחידה שניצלה מה'בור' היא רעייתו של אחד הרופאים – שקיבלה יחס אחר, בשל ייחוסה ומעמדה. "לא היה דבר שלא עשו בשביל האישה הזאת. ונחשו מה? היא הייתה החולה היחידה ששרדה את הטיפול נמרץ, ויצאה ממנו בחיים".

בסרטון ממשיכה ריברס במשך 50 דקות לתאר את הזוועות שראתה לנגד עיניה בבתי החולים בטקסס – סרטון שזכה תוך ימים אחדים לרבע מיליון צפיות ולמעלה מ-7,000 שיתופים.

לאחר שהסרטון הפך לויראלי, פורסמה תגובתו של המרכז הרפואי ב'אל פאסו', שכלפיו מופנות רוב טענותיה של ריברס. בהצהרה נאמר כי המרכז "מזדהה ומגלה אמפתיה עם הקשיים הפיזיים והרגשיים שהמגפה גובה מאלפי עובדי הרפואה ברחבי המדינה, אך איננו יכולים לאשר שהאירועים המוצגים בדבריה של ריברס – אכן קרו במלואם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *