אחרי ההתקפות – ב"ימין החדש" מגיבים: "הצעתנו פשוטה והוגנת"

בימין החדש בראשות שקד קוראים לאיחוד מפלגות הימין ול'עוצמה יהודית' להתכנס לבלוק טכני על פי הצעתם המעניקה יתרון לאיחוד מפלגות הימין כשבראש שקד

במפלגת ״הימין החדש״ מתייחסים הבוקר לפרסומים האחרונים וההתקפות עליהם בעקבות המגעים לאיחוד עם איחוד מפלגות הימין, קוראים לאיחוד כבלוק טכני וקובעים כי המתווה אותו מציעה מפלגתם מעניקה יתרון לאיחוד מפלגות הימין.

על פי הצעה זו במקום הראשון תוצב איילת שקד, במקום השני הרב רפי פרץ ומכאן ואילך המספרים האי זוגיים לאיחוד מפלגות הימין והזוגיים לימין החדש.

״לאור התדרוכים והספינים בימים האחרונים, נבקש להבהיר: ‫אנו מציעים לראשי איחוד מפלגות הימין – הרב פרץ, השר סמוטריץ ואיתמר בן גביר – להגיע לאחדות כגוש טכני על פי מתווה שמעניק יתרון דווקא להם", אומרים ב'ימין החדש' ומפרטים את ההצעה:

  1. שיבוץ מועמדים ברשימה חצי-חצי (מודל המכונה ״ריצ׳רץ׳״), כאשר העדיפות למיקומים האי-זוגיים תינתן דווקא לאיחוד מפלגות הימין, דבר המעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי. זאת, על אף שבכל הסקרים ״הימין החדש״ גדולה משמעותית.
  2. בראש הגוש הטכני יעמוד המועמד שיצליח להביא את מספר המנדטים הרב ביותר, וזאת איילת שקד. מדובר באינטרס משותף של שתי המפלגות כדי למקסם את כוחו של גוש הימין.

"הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב", אומרים ב'ימין החדש' ומוסיפים: "יחד עם זאת, אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי 'הימין החדש'״.

"אנו נחושים להגיע לסיכום הוגן ברוח ההצעה הנ״ל ולרוץ כגוש אחד. התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה. אנו ‫ממתינים לתשובה חיובית״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *