אחרי המבוכה בכנסת: שרי האוצר והחינוך מצאו תקציב מיוחד לכיתות לימוד

שרי האוצר, החינוך ויו"ר מרכז השלטון המקומי סיכמו על הקמת 1,630 כיתות לימוד, זאת במסגרת מתווה להרחבת הבינוי של כיתות במערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.

הפרויקטים להקמת הכיתות יסייעו רבות לפיתוח מערכת החינוך והתאמתה לשנת 2021. בנוסף, הקמת הכיתות החדשות תספק תעסוקה לאלפי עובדים שיעסקו בתכנון, בפיתוח התשתיות ההיקפיות, בבינוי המבנים, באספקת החומרים, ויסייעו בהיערכות מערכת החינוך להתמודדות עם מגפת הקורונה.

בהתאם לסיכום, משרד האוצר יפעל לתקצב 630 כיתות במסגרת תכנית להאצת המשק, שמקור המימון שלה יהיה בתקציב להיערכות מערכת החינוך למגיפת קורונה, בכפוף לאישור הכנסת. כמו כן, סוכם כי 1,000 כיתות נוספות יוקדמו מתכנית החומש על חשבון שנת 2021, וייבנו באמצעות כספי הפיס שיגיעו לקופת המדינה בתחילת 2021. משרד האוצר יתקצב את יתר הכיתות לשנת 2021 בהתאם לתכנית החומש של הממשלה, בקיזוז הכיתות שניתנו בשנת 2020, לאחר העברת הכספים ממפעל הפיס.

שר האוצר ישראל כ״ץ: ״בהמשך לפתרונות בתחום החינוך שגיבשתי, כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן ובצורה בטוחה, סיכמתי על הקמת 1630 כיתות לימוד.
בנוסף, החלטה זו תספק תעסוקה לאלפי עובדים במקצועות שונים.
מערכת החינוך צריכה לפעול בצורה בטוחה ומלאה ככל הניתן כדי לאפשר לילדים מקום בטוח ללמוד בו ולהורים רבים לצאת לעבודה ולאפשר למשק לחזור לשגרה וצמיחה.״

שר החינוך יואב גלנט: ״שנת הלימודים תשפ״א תיפתח באחד בספטמבר. בשנת הלימודים הקרובה נפעל גם כדי לצמצם פערים ממושכים בתשתיות מערכת החינוך – נבנה עוד 1,630 כיתות לימוד, נמסד תשתיות דיגיטליות במוסדות החינוך, ונרכוש למעלה מ-150 אלף מחשבים ניידים למען תלמידי ישראל. יחד עם הצוות המסור של משרד החינוך אמשיך לפעול למען חינוך דור העתיד של מדינת ישראל. תודתי לשר האוצר וליו״ר השלטון המקומי על שותפות ועשייה מיטבית למען מערכת החינוך״.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: אנחנו מסירים מכשול אחר מכשול במטרה לפתוח את שנת הלימודים על הצד הטוב ביותר. אני מודה לשר האוצר ישראל כ"ץ על הטיפול וההירתמות המיידית לסיוע לפתיחת שנת הלימודים כנדרש״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *