אחרי מאבק ההורים: הת"ת בעיר העתיקה – לא ייסגר

מעקב 'אקטואליק': אחרי מאבק ההורים בסגירת תלמוד התורה 'אחינועם' ברובע היהודי בירושלים, הבוקר התבשרו ההורים כי תלמוד התורה לא ייסגר

אחרי הדיווח כאן ב'אקטואליק', על כך שתלמוד התורה 'אחינועם' ברבוע היהודי אמור להיסגר, הבוקר, אחרי מאבקים גדולים מצד ההורים, הוחלט שהמוסד לא ייסגר אלא יעבור לרשת החינוך הממלכתי-חרדי של משרד החינוך.

כזכור, לפני חודשים ספורים, דיווחנו על הפגנת תלמידי הספר אחינועם מול משרד החינוך, במחאה על הכוונה לסגור את הת"ת.

תלמוד תורה אחינועם, הוקם לפני למעלה מ-40 שנה עבור תושבי העיר העתיקה בירושלים. לטענת ההורים, הכוונה לסגור אותו הייתה מכיוון שהחינוך העצמאי התנגד בכל תוקף שביה"ס יהפוך לביה"ס ממלכתי באגף החרדי של משרד החינוך.

בביה"ס אחינעם לומדים 90 תלמידים, כיתות א'-ח'. לומדים בו לימודי קודש ולימודי ליבה ברמה גבוהה. המורים הם בוגרי ישיבת הכותל, וציבור ההורים מגוון – חרדים עם דת"ל תורניים. הרב הרוחני של הת"ת הוא הרב של העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצאל.

צוות ביה"ס כבר קיבל בחורף האחרון מכתבי פיטורין, והברירה היחידה שנותרה להם היא מעבר למחוז החרדי במשרד החינוך, בהסכמתו של מרא דאתרא הרב אביגדור נבנצאל, שבלית ברירה אישר את המהלך מכיוון שאנשי החינוך העצמאי לא נענו לבקשתו להמשיך ולאפשר את קיומו של ביה"ס.

אריה אורנג', יו"ר ועד ההורים, אמר אז ל'אקטואליק': "משרד החינוך לא יכול לקלוט מוסד שמוחזק ע"י בעלות אחרת, אלא אם כן הבעלות הקודמת הודיעה רשמית על סגירתו. החינוך העצמאי לא מאפשר את קיומנו כלכלית ומאידך לא מוכן להודיע רשמית שהוא סוגר. כל הצוות כבר פוטר".

עו"ד מוטי אורנג' שלח מכתב למנכ"ל החנ"ע אליעזר סורוצקין, בו ביקש שיודיעו רשמית על סגירת ביה"ס, "ואם לא נצטרך לפנות לגורמים משפטיים בכדיי שיטפלו בזה". מדובר בהודעה שתאפשר את המעבר של ביה"ס למחוז החרדי.

הבוקר, כבר שלח יו"ר ועד ההורים אריה אורנג׳ הודעה להורים: "חברים יקרים, הרינו שמחים לבשר לכם כי לאחר מאבק עיקש שנמשך 3 שנים, ביה"ס אחינועם שתחת הנהגתו של הגר"א נבנצל שליט"א, התקבל רשמית למחוז החרדי במשרד החינוך.

"מיותר לציין את כל היתרונות שבמעבר לבעלות של משרד החינוך ועיריית ירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *