אחרי פסח כבר כאן: זה הזמן לחזור לתזונה נכונה

נגמרו התירוצים. חייבים לחזור לשגרת בריאות. התזונה והספורט הוזנחו קצת לפני החג ובחג עצמו ועכשיו יש תחושה שמה שצריך לעשות זה בעיקר לשנות הרגלים ולאמץ נוהל בריאות חדש. טיפים להרגשה כללית טובה יותר

בחג הפסח רובנו מתפתים לאכול יותר, החג עמוס בארוחות משפחתיות, ארוחות בחוץ, מאכלים מיוחדים, בחול המועד יוצאים עם המשפחות לטיולים, פיקניקים  ועוד. 

סדר יום ידוע מראש תורם רבות לחזרה לשגרה במיוחד לאחר חג ארוך כמו פסח. השתדלו ללכת לישון בשעה סבירה וקבועה והשתדלו לישון לפחות שבע שעות על מנת לקום רעננים ואנרגטיים. חוסר בשעות שינה עלול להוביל להשמנה ולניצול זמן בצורה פחות אפקטיבית במהלך היום. כפי שאתם קובעים ביומן זמן לפגישה חשובה, כך גם חשוב שתקבעו ביומן זמן לפעילות גופנית ואפילו לארוחות.

אחרי החג יש הזדמנות לעשות ריסטארט, ניקוי לגוף. בעולם הרפואה המשלימה תקופת האביב זו תקופה לניקוי והתחדשות. זה חשוב כי זה מאתחל את כל המערכות שמרגישות עייפות וחלשות, מין תחושה של חצי קלאץ'".

טיפים שיעזרו לחזור לתזונה בריאה:

מנגנון הרעב והשובע – במהלך החגים הקיבה בדרך כלל מתרחבת  וצריכת המזון עולה, לכן מומלץ לחזור לארוחות מסודרות בשעות קבועות וליצור מערכת שעות של אכילה.  לאחר מספר ימים הגוף כבר חוזר לעצמו ומאותת לנו כשהוא רעב.

אוכל זמין ומוכן – חשוב לדאוג שיהיה אוכל מוכן וזמין כדי שלא להתפתות לחטוף על הדרך. ככל שהירקות והפירות יהיו נגישים יותר , כך הצריכה שלהם תגדל.

שגרה – לאחר החגים זה הזמן להוציא מהבית את כל הפיתויים מאכלי חג ,שוקולדים ועוגות.

ארוחת הבוקר – ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. שוברת את צום הלילה ותורמת לריכוז, ערנות ושמירה על משקל תקין.

שעות שינה – רוב האנשים הבוגרים זקוקים ל-8 שעות שינה בלילה, חוסר שעות שינה נמצא קשור לעודף משקל, כמו כן נמצא קשר לשינויים ברמות הורמונים שונים כגון עליה בהורמון הרעב וירידה בהורמון המשרה שובע לכן צריך להקפיד על שעות שינה כדי לקבל את הורמון השובע.

שתיית מים – המרכיב העיקרי של גוף האדם הוא מים, שתיית מים גורמת לתחושת שובע ויעילה לשריפת שומנים, חשוב לקחת בקבוק מים בתיק לשתות לאחר שתיית כוס קפה לאלו שקה לשתות מים ניתן להוסיף למים לימונית , נענע, לימון ולשדרג את טעם המים.

פעילות גופנית – רובנו ממעטים לזוז ונמצאים רוב היום בחוסר תנועה, ההמלצה לירידה במשקל 150000 צעדים ביום, תנסו להכניס פעילות גופנית לשגרה כמו הליכה, שחיה, ריצה, רכיבה עוד בין פעמיים בשבוע.

סבלנות – כדי לשמור על משקל תקין צריך התמדה וסבלנות, לעיתים הרצון להגיע לתוצאות מהירות ומידיות מכשיל אותנו וגורם לנו להתייאש חשוב לזכור כי מה שיורד לאט בד"כ נשאר לאורך זמן ארוך יותר וההשקעה משתלמת.   

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.