אחרי שברח ונלכד: מייסד טלגראס עמוס סילבר הוסגר לישראל ונחת בנתב"ג

עמוס סילבר הגיע לישראל, לאחר שבית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו, לשם העמדתו לדין בארץ בגין עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות, שנעברו לכאורה במסגרת ארגון פשיעה, ולאחר שברח מהשוטרים באוקראינה

לאחר שברח ונלכד: מייסד טלגראס עמוס דב סילבר הוסגר הלילה לישראל ונחת בנתב"ג. בית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו, לשם העמדתו לדין בארץ בגין עבירות סמים והלבנת הון בסך 30 מיליון שקלים.

גלי סילבר אשתו של מייסד טלגראס סיפרה הבוקר בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב על התעללות שעברה לטענתה בזמן מעצרה: "השוטרים קרעו אותי במכות, הם לקחו את הילד שלי בן הארבע לחקירות בלי אישור. משטרת ישראל הוציאה יותר מ-15 מיליון שקלים על החקירה הזאת, אני בטוחה שלא ייעשה לו משפט צדק".

בסוף השבוע יצאה משלחת של משטרת ישראל לבירת אוקראינה קייב, ללוות את הליך של מייסד טלגראס שנלכד באומן. סילבר עצמו טוען כי הותקף בידי שוטרים בזמן מעצרו. זאת לאחר, שנמלט מהמעצר, זמן קצר לפני שהיה אמור להיות מוסגר לישראל. נציג משטרת ישראל ברוסיה בא לאוקראינה וסייע לשירות הביטחון המקומי לאתר את מקום הימצאו.

שבוע שעבר התקיים הדיון בעניינו של סילבר והוחלט כי הוא בר הסגרה לישראל. האוקראינים החליטו להעבירו ישירות מבית המשפט לשדה התעופה במטרה להספיק להגיע לטיסה. בחודש האחרון סילבר לא הגיע לכמה מהדיונים בעניינו, בדרך כלל מסיבות רפואיות. הוא שהה בדירה בקייב, תחת השגחה של הרשויות במקום.

סילבר נחשד בכך שהקים את ארגון הפשיעה "טלגראס", שהחל לפעול בשנת 2017 ויצר פלטפורמה לסחר בסמים מסוגים שונים, לרבות קנביס, MDMA וסמים פסיכדליים, וזאת באמצעות אפליקציית ה"טלגרם".

במרץ 2019 נעצר סילבר באוקראינה לבקשת מדינת ישראל, ובמקביל עצרה המשטרה כ-42 מעורבים נוספים בפרשה, ואף הוגשו כתבי אישום נגד עשרות מנהלים ופעילים בארגון. כתבי האישום מייחסים לנאשמים תיווך לסחר בסמים מסוכנים, הדחת קטינים לסמים, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *