היועמ"ש מתלבט: האם לסגור את התיק נגד דרעי?

היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל לסגור את התיק הפלילי נגד שר הפנים אריה דרעי, ההחלטה תינתן כנראה עוד לפני הבחירות

היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל לסגור את התיק הפלילי נגד שר הפנים אריה דרעי, כך מדווח אביעד גליקמן בערוץ 13.

גליקמן דיווח כי במהלך השבועות האחרונים היועץ המשפטי מתלבט האם להגיש כתב אישום בתיק, ובאם יגיש, באיזה עבירות, וזאת בשל קשיים בהבאת ראיות. עדיין לא ברור האם מנדלבליט יסגור את התיק או לא – והאם זה יקרה אחרי הבחירות או לפני הבחירות.

במוצאי שבת פרסם מרדכי גילת בכאן חדשות כי היועץ מנדלבליט מתכוון להגיע להכרעה בעניין שני השרים וחבר הכנסת עד חודש לפני הבחירות כפי שקרה עם השר לשעבר חיים כ"ץ.

כזכור, לפני כשנה במשטרת ישראל וברשות המיסים הסתיימה חקירה נרחבת בעניינו של שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי, אחיו, עו"ד שלמה דרעי וחשודים נוספים.

התיק נפתח בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר בהצהרות רשמיות, עבירות מס, והלבנת הון.
ראשיתו של התיק בחקירה סמויה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במהלך שנת 2015, שהעלתה חשד לכאורה להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים באריה דרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת.

באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי ₪, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *