איחוד? יהדות התורה הגישה בקשה להתפצל

יהדות  התורה הגישה לועדת הכנסת בקשה להתפצל לשתי סיעות, 'דגל' ו'אגודה'. עם זאת, ביהדות התורה מבהירים: הבקשה לפיצול, הליך פרוצדורלי בלבד בהתאם להסכם עם דגל התורה

בעוד מדברים בימים האחרונים על איחוד בין המפלגות החרדיות, הבוקר, די במפתיע, הגישו ב'יהדות התורה' בקשה ליו"ר ועדת הכנסת מיקי זוהר, להתפצל לשתי סיעות – דגל התורה ואגודת ישראל.

חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס המכהן כיו"ר סיעת יהדות התורה שיגר מכתב ליו"ר ועדת הכנסת חבר הכנסת מיקי זוהר, שבו כתב כי "בהתאם להוראות סעיף 59(2) לחוק הכנסת נבקש את אישור ועדת הכנסת לפיצול סיעת יהדות התורה והשבת, אגודת ישראל-דגל התורה לשתי סיעות. אחת 'אגודת ישראל' ואחת 'דגל התורה' בהתאם לנוסח הסכם צירוף המפלגות שנמסר ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית בעת הגשת רשימת המועמדים לכנסת ה-20.

"אציין שהבקשה מוגשת בהסכמת שתי המפלגות בהתאם להסכם שנקבע ביניהן עוד לפני הבחירות לכנסת ה-20 ומתבקש מסיבות פרוצדורליות בלבד", הוסיף מוזס.

הידיעה התקבלה בהפתעה גמורה ועשתה גלים, אלא שביהדות התורה מבקשים להרגיע: זהו הליך פרוצדורלי בלבד, שנועד למקסם את כספי הבחירות לכל סיעה וסיעה.

בהודעת יהדות התורה הובהר הבוקר: "הבקשה לפיצול הסיעות לוועדת הכנסת הינו הליך פרוצדורלי מוכר ומתואם מראש בין הסיעות, ללא כל משמעות לאופן הריצה בבחירות הקרובות".

פרשנים הסבירו הבוקר כי המטרה בסופו של דבר היא להגדיל את תקציב הבחירות של המפלגה, כשברגע שהן מתפצלות כלפי הכנסת, הן יכולות לקבל כל אחת מהן עוד מיליון שקל לקמפיין.

גם איש דגל התורה ר׳ אברהם ובר הסביר הבוקר לנועם זיגמן ב׳קול ברמה׳ כי "בקשת הפיצול של יהדות התורה, היא הליך טכני בלבד שנועד עבור החישובים הפנימיים למינוי נציגים בועדת הבחירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *