"גב' עמית. איך את מעזה פנייך נגד גדול הדור?

בעקבות מכתבה הנסער של גב' צ. עמית, רכזת חינוכית באופקים כנגד בחורי הפלג הירושלמי שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס, משיבה לה מרים שטיין במכתב תוכחה – המכתב המלא

סערת חוק הגיוס שעלתה לסדר היום הציבורי בשל עצרת הרבבות של חסידי סטאמר בברוקלין, ממשיכה לעורר הדים רבים ברחוב החרדי.

במהלך חילופי המכתבים בין גדולי ישראל, כתבה צ. עמית רכזת חינוכית  באופקים, מכתב נוגע ללב ששוגר למעונו של הגאון רבי אהרון פלדמן ראש ישיבת נר ישראל בבולטימור, בה היא מגוללת את "הסיפור האמיתי",  מאחורי גיוסו של הבחור ישראל מאיר טולדנו  מאופקים כפי שהיא רואה מנקודת מבטה.

בעקבות מכתבה הנסער של גב' צ. עמית, רכזת חינוכית באופקים כנגד בחורי הפלג הירושלמי שאינם מתייצבים בלשכת הגיוס, משיבה לה מרים שטיין תלמידת המכללה באופקים במכתב תוכחה, תחת הכותרת, "איך לא רעדו ידייך?"היא נוזפת בה על הזילזול ברבני הפלג הירושלמי.

לידי 'אקטאוליק' הגיע מכתב התגובה:

"כתלמידת מכללה אופקים לשעבר, העבירו לי חברות היום את הדברים שפורסמו בשמך, גב' עמית. מאז שעות אחר הצהריים אני מזועזעת ולא מצליחה להירגע, עכשיו יושבת קצת לכתוב את מה שעובר לי בלב. האם כל מה שחינכת אותנו במשך שנים היה מצג שווא ואחיזת עיניים אחת גדולה וארוכה? איך יכולה דמות שכל כך הערכתי והערצתי עד היום לצאת בראש חוצות בדיוק הפוך מדרכה של מחנכת בשיעור קומה שלך, ולכתוב מכתב לראש ישיבה מגדולי הדור באמריקה, עם העתק לאתרי האינטרנט, זה אמיתי? זו באמת את שכתבת את זה? זו דרכה של תורה? זו דרכה של מחנכת בישראל? לכתוב לראש ישיבה בלשון מתקיפה ולשלוח העתקים לאינטרנט? אני יושבת ובוכה, מאוכזבת ופגועה כל כך. זאת את שהעברת לנו שיעורים בחינוך איך להיות שייכות לתורה, שייכות לבית יהודי כשכל כבודנו פנימה?

שטיין ממשיכה ותוקפת: "את יושבת וכותבת סיפורה של משפחה שהוצאת את כל פרטיותם לרשות הרבים בצורה כל כך חסרת התחשבות, בצורה כל כך חצופה. איך את יכולה? תגידי לנו, תלמידותייך בכל מקום, גם בסיפורים שלנו הפרטיים את משתמשת כשאת רוצה להתנגח במישהו שלא חושב כמוך?" היא תוהה.

אם הייתי משתמשת בסיפורים פרטיים והייתי חושפת מה שאמרה אחותך ע"ה עלייך, זה היה בסדר? זה הרי לשון הרע ברמה הכי רעה שלו. הלכת רכיל גב' עמית. הוצאת סיפור פרטי לרשות הרבים. ולמי את שולחת העתקים לסיפורים האישיים שלנו שחשפנו בפנייך בשנות בגרותינו – באלו אתרי אינטרנט נוספים את מפרסמת את נסתרות לבנו שחשפנו בפנייך. קרעת אותי מבפנים גב' עמית, לקחת את האמון הפשוט שלי בך ורמסת אותו.

שטייין  תוהה  במכתבה ושואלת את גב' עמית, "גב' עמית. את, את מעזה פנייך נגד גדול הדור? איך לא רעדו ידייך בפחד מיום הדין, איך העזת מצח לכתוב כנגד אדם שכולו קודש קדשים, אדם הכואב את כאבו של כל בן ישיבה בכל מקום שהוא, לבו של עם ישראל. את, המחנכת מאופקים מעזה נגד גדול הדור? אני יושבת כאן במטבח הקטן, בוכה– פשוט בוכה. פגעת בי כמו שלא פגעו בי מעולם. את שחינכת אותנו לכבוד תלמידי חכמים מעזה לכתוב באינטרנט כאחת הרחוביות כנגד אדם שכל כולו תורה בלי שיש לנו השגה בכלל, איך לא רעדת??

טולדנו מונף על הכתפיים. צילום שלומי כהן

בעלי תלמיד של ר' שמואל, אני לא מנסה להסתיר, להיפך. אנחנו גאים בדרך הזאת. מעולם לא שמעתי ממנו והוא לא  דיבר איתי נגד אדם אחר שגדול בתורה. בעלי יצא בהוראת רבו ראש הישיבה למחות, את חושבת שהוא "חגג", יש לך מושג בכלל כמה הוא דבוק ואוהב את התורה? את יודעת כמה כואב להם המצב, את יודעת מה זה כאב של יחיד לכלל ישראל? את מייצרת – מציירת סיפור חד צדדי שיש בו היבטים הרבה יותר רחבים, את יכולה להבין ואת יכולה לא להבין. את יכולה להסכים ואת יכולה לא להסכים, אבל שאת, המחנכת שכה אהבנו תכתבי נגד גדולי ישראל ותפרסמי מכתב כזה באתרי האינטרנט? איך לא רעדו ידייך גב' עמית? איך לא חשבת על עתיד ילדייך הזקוקים לרחמי שמים, איך העזת פנייך כך", חותמת את מכתבה.

מכתב גב' עמית 

כזכור, אתמול פורסם מכתב של הרכזת גב' עמית, בה היא מגוללת את סיפורו של תלמיד הישיבה ישראל מאיר טולדנו,  "בנם ישראל מאיר טולדנו, בחור נחמד עם הרבה מרץ את הישיבה הקטנה ולא התקבל לישיבות בעלות שם כאחיו, ולישיבות המדורגות ברמה פחות יוקרתית לא רצה ללכת, נותרה האפשרות להכניס אותו לישיבת גרודנא ובלחץ של מספר גורמים, לצערי, גם אני הייתי שותפה בזה, הוא התקבל לישיבת "גרודנא״ באשדוד, הגיע עידן הגיוס והנער סר למשמעתו של הרה״ג ר׳ שמואל אויערבך ולא הלך להתייצב, הגיעו כמה וכמה צווים, וההורים ביקשו שילך להתיצב, אבל הנער סרב בעקשנות. "אצלנו בישיבה שומעים לרב שמואל״.

 

בהמשך המכתב היא מתארת את שלבי המעצר שגרמו לשברון לב אצל משפחת טולדנו, "הגיעו משטרה צבאית פעם פעמיים ושלוש לבית ההורים ולא מצאה אותו, דבר שמבחינה חוקית החמיר את עונשו, עד שבסעודת פורים הפתיעו אותו שוטרים במדים, אסרו אותו והובילו אותו אל הכלא הצבאי. מאז חיי המשפחה אינם חיים, האב הרב שלום טולדנו הינו מפורסם בקהילת קודש אופקים תפרח כמתמיד שאין לו אח ורע, יהודי שמגיע לבית בערבי שבתות כשעה לפני כניסת השבת, עד אז הוא שקוע ראשו ורובו בעולמה של תורה והנה צרת הבן קפצה עליו והכריחה אותו לסגור את הגמרא ולהתרוצץ מעסקן לעסקן ליטול עצה מה לעשות, בו בזמן שבבית טולדנו תאניה ואניה, בני הבית שבורים ולא יודעים את נפשם מרוב צער".

במכתבה היא תוקפת את  אנשי שערי חסד בירושלים,"בחצרו של רב שמואל אויערבך מנהלים ״חינגאות״ סביב תפיסתו של הנער. יש בידם בשר תותחים לנהל על גבו מלחמות, ״אסיר עולם התורה״ זועקים הפאשקעווילים, נצא להפגנות, נאבק, נלחם, ואני שואלת: על מה?? והלא אתם הכנסתם אותו לשם?! והשאלה. הזאת רוויה בדם תמצית ליבי, משפחה שבנתה את עצמה בכזו נקיות וישרות, למה להרוס בהנף יד את היציבות של הבית ולהכניס אותם למחול שדים שכזה?

טולדנו מדבר בעצרת השחרור

"ומה עלה בגורלו של הנער? וכאן האבסורד הגדול!!! "ללכת ללשכת גיוס, לבצע הליך שלוקח לא יותר מחצי שעה. על זה נזעקו "שומרי החומות״ והרעישו עולם, זה ״יהרג ואל יעבור" אבל להמצא למעלה מ-50 יום בחברת פושעים מסוממים חלאת החברה הישראלית החילונית, לקבל השפלות יום יומיות מנשים מפקדות שיחסן אליך כאל אסיר שפל ומבצעות תרגילי השפלה כדי לשבור את רוחך, חיילות שמסתובבות בשטח בלבוש לא צנוע, זה לכתחילה זה ״קידוש ד'".

 

"סוף דבר, הבחור איבד את מעמדו כבן ישיבה ולמעשה מעמדו כחייל לכל דבר. הבחור התחייב להתגייס לצבא תוך 25 יום ובאם לא יתייצב דינו כעריק, באם יתפס עתיד שוב להכנס לבית הסוהר הצבאי כאחד העבריינים על החוק. כאשר בקשה האם את עזרתם של חבר הקנאים לדבר ד׳ לעזור לה בסבך, נענתה־ "אנחנו לא יכולים לעזור

"ברגע של אמת. אמר להם העו״ד שלולי הרעש התקשורתי וההפגנות הפרועות, היה יכול להוציא את הבחור בקלות מן הסבך.

לסיום  היא כותבת: הסוגיה היא קשה אבל ״בתחבולות תעשה לך מלחמה״. יש דרך לחפש פתרונות, אבל לא בהליכה של ראש בראש עם מערכת החוק שחזקה מאתנו פי כמה וכמה.

טולדנו בלימוזינה. צילום: שלומי כהן

"אחרי שהושגו הבנות כל שהם דרך העסקנים שלוחי דרבנן עם השלטונות, נוהגת החצר הירושלמית במדיניות של ״מושך באזני כלב", ומעוררת את הדוב מתרדמתו. ואני שואלת, מה יענו ליום דין אותם אנשי החצר על ששלחו נער שמור, חשפו אותו לחילוניות. ופגמו בטהרת הלב שלו, וכי הוא חזר לישיבה עם אותה נקיות שיצא ממנה??? האם יכול הוא ללמד ברוגע ובנחת כשעל ראשו מרחפת סכנת גיוס? האם באמת דאגו לרוחניות שלו? הם באמת דורשי טובתו???

 

 

 

17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אנשים יקרים אני מכירה את הרבנית עמית מקרוב וכן אסתא טולדנו חברה שלי. מה שנכתב, נכתב מתמצית ליבה הכואב באמת של עמית ושל אסתר טולדנו. מי שלא מכיר את הסיפור מקרוב- שלא יגיב ולא יכתוב שטויות. עמית צודקת בכל מילה שלה, ומי שרוצה, יכול לקרוא שוב ושוב את המכתב שלה ולהיווכח עד כמה היא צודקת בכל מילה. העצניקים הפכו את הבחור טולדנו לקדוש מעונה. אבל מי גרם לו להיות מעונה אם לא הם? הילדים של כל העצניקים השרופים יושבים בכלא???? לא!!!!!!! הם רוכבים על הגב של הספרדים התמימים למטרות הפוליטיות שלהם בלבד!!! אך את עצמם ואת הילדים שלהם הם לא ישלחו לעולם לכלא.

    אנשים יקרים אני מכירה את הרבנית עמית מקרוב וכן אסתא טולדנו חברה שלי. מה שנכתב, נכתב מתמצית ליבה הכואב באמת של עמית ושל אסתר טולדנו. מי שלא מכיר את הסיפור מקרוב- שלא יגיב ולא יכתוב שטויות. עמית צודקת בכל מילה שלה, ומי שרוצה, יכול לקרוא שוב ושוב את המכתב שלה ולהיווכח עד כמה היא צודקת בכל מילה. העצניקים הפכו את הבחור טולדנו לקדוש מעונה. אבל מי גרם לו להיות מעונה אם לא הם? הילדים של כל העצניקים השרופים יושבים בכלא???? לא!!!!!!! הם רוכבים על הגב של הספרדים התמימים למטרות הפוליטיות שלהם בלבד!!! אך את עצמם ואת הילדים שלהם הם לא ישלחו לעולם לכלא.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. רבותי חייבים להתעורר גזירת הגיוס בעיצומה!!! יש כבר 6,000 שהתגייסו רחמנא ליצלן, הוסר מעמד בן ישיבה ל-3,200 בחורים, גדולי אמריקה חייבים להתערב כאן ולעורר את הציבור שאסור ללכת לצבא הטמא.

    רבותי חייבים להתעורר גזירת הגיוס בעיצומה!!! יש כבר 6,000 שהתגייסו רחמנא ליצלן, הוסר מעמד בן ישיבה ל-3,200 בחורים, גדולי אמריקה חייבים להתערב כאן ולעורר את הציבור שאסור ללכת לצבא הטמא.

    555-1212 |
    הגב
  3. היא כתבה שאסתר טולדיאנו האמא הרשתה לפרסם

    אבל כרגיל אצל הפלג אל תתנו לעובדות לקלקל את החגיגה
    גם גזירת השחיטה ומיל
    גזירת הגיוס וכו
    המציאות והעובדות הם לא רלוונטים

    דני |
    הגב
  4. לא יאמן

    בושה וחרפה! מי זו המרשה לעצמה להתחצף לרבנית עמית שהיא ובעלה מקימי עולה של תורה ?
    רק בת לפלג הירושלמי שמעולם לא נקף אצבע לטובת החלשים או המתקרבים (ובאחרונה אף נודע בכל קצוות ארץ שעוד דוחפים אנשים לקצה ובמקום לעזור להם רק מדרדרים את מצבם), מסוגלת להתבטא בנוסח כזה.
    די לססמאות ! תענו לעניין על הטעות הקשות!!!
    כל הגיגכם שכל החינוך שנתנה לך התמוסס?
    והלא דבר ידוע שרבנית מטעמכם שתולה בסמינר הר' וולף ומסיתה את הבנות לחשיבה עצמאית שלא כדעת הוריהן ואת באה בטענות שהכל התמוסס- איוולת בידה תהרסנו.

    אילת השחר |
    הגב
  5. גולש מפוכח

    חשוב לדעת.
    בכל מקרה לא ברורו החוצפה של התלמידה לכתוב כך למורתה באינטרנט בדיוק כמו שהיא התלוננה. וכאן מדובר כדבריה במורתה הישירה כך שמדובר בחוצה שאין כדוגמתה, אך כבר סיימתי לכעוס על העצנקים אני בעיקר בוכה עליהם.

    בקיצור האתר הוא הבמה של תלמידי ר' שמואל |
    הגב
  6. קול רינה וישועה באוהלי צדיקים

    "גם בסיפורים שלנו הפרטיים את משתמשת כשאת רוצה להתנגח במישהו שלא חושב כמוך" ספרו לי עוד על דברים שלא לגטימי לעשות כשמישהו לא חושב כמוך אנשי הפלג

    הרב צח'צ'ך |
    הגב
  7. לתוכן הדברים מהנוסח של המכתב עולה ברור שלכותבת עמית יש צד בסיפור וכמו שידוע שבעלה היה מהראשונים שהצחצף והעיף מישיבתו רבנים שכל חטאם שהם קשורים למרן הגרש שליטא. וכבר יורד כל האויר שהיא לא אוביקטיבית ואחרי מה שעשה בעלה עם כל הכבוד היא לא יכולה לקרוא לאחרים מפלגי העם.

    לתוכן הדברים מהנוסח של המכתב עולה ברור שלכותבת עמית יש צד בסיפור וכמו שידוע שבעלה היה מהראשונים שהצחצף והעיף מישיבתו רבנים שכל חטאם שהם קשורים למרן הגרש שליטא. וכבר יורד כל האויר שהיא לא אוביקטיבית ואחרי מה שעשה בעלה עם כל הכבוד היא לא יכולה לקרוא לאחרים מפלגי העם.

    למדן |
    הגב
  8. לכבוד הרבנית עמית, אני לא מתכון לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית. ביהדות יש מושג של "הורת ולידתו בקדושה" דבר שאת ובעלך לצערינו לא זכיתם לכך, ויש הרבה בעלי תשובה שאין בקיאים כ"כ במצות והם מביאין פורענות כמ"ש בחז"ל.

    לכבוד הרבנית עמית, אני לא מתכון לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית. ביהדות יש מושג של "הורת ולידתו בקדושה" דבר שאת ובעלך לצערינו לא זכיתם לכך, וכהיום ידוע שיש הרבה בעלי תשובה שאין בקיאים כ"כ במצות והם מביאין פורענות כמ"ש בחז"ל.

    אמנם, אני מאריך אותכם עד לשמים שהתקדמתם וחזרתם בתשובה, אבל את עדינות הנפש של מי שהורתו ולידתו בקדושה זה אינו דבר נרכש, אלא מולד. (המושג במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד – זה על אחד שנולד בקדושה ואח"כ חטא ח"ו). הייתי יכול לענות לך לגופם של דברים. למשל שהבחור סיים שתי פעמים מסכת יבמות בכלא, ועלה ונתעלה שם וקידש שם שמים, ועוד ועוד ועוד, ואפשר לשאול אותו בעצמו על כך, כמו שאפשר לשאול ולראות על כל אחד ממוסרי הנפש .

    אבל אני חושב שאינך ראויה לתגובה אחרי שחללת שם שמים. אני חושב שגישתך המתנשאת והפטרונית על המשפחה הזו – מגעילה. "אני בניתי" "אני חיזקתי" אני ואני ואני. מי את בכלל? [אדם החושב שרק הוא/היא החשוב/ה ומזלזל/ת בשאר העולם. יש על זה הפסוק: … הַיּוֹשֶׁבֶת לָבֶטַח, הָאֹמְרָה בִּלְבָבָהּ אֲנִי וְאַפְסִי עוֹד (צפניה ב טו).] הרי חרדי רגיל בדרך כלל אפילו לא ירצה להשתדך אתכם. הביאו ספרי יחוסיכם! לימוד הזכות היחיד שאני יכול ללמד עליך הוא, עכירות החומר ממנו באת. ועל זה שעלבת במלאך האלוקים נחיה ונראה מה יהיה…

    וכמו כן רואים גם בגרים היינו כמו בעלי תשובה של זמננינו. אמר רבי חלבו, קשים גרים לישראל כספחת, דכתיב (ישעי' יד, א) "ונלוה הגר עליהם ונספחו על בית יעקב". מאמר זה מובא בכמה מקומות בש"ס (קידושין ע, ב; נדה יג, ב), ובכללם במכילתין (מז, ב; קט, ב), ומצינו בדברי רבותינו הראשונים כמה ביאורים שנאמרו בו:

    ורש"י כתב בטעם הדבר: "שאוחזין מעשיהם הראשונים, ולומדים ישראל מהם, או סומכין עליהם באיסור והיתר", וכן כתב במס' קידושין (שם): "שאינם זהירים במצות, והרגילים אצלם נמשכים אצלם, ולומדים מן מעשיהם". כעין זה כתב הרמב"ם (הל' איסו"ב פי"ג הי"ח) – יען "שרובן חוזרין בשביל דבר, ומטעין את ישראל וקשה הדבר לפרוש מהם אחר שנתגיירו.

    גם רואים זה במס' נדה כתב רש"י כנ"ל, והביא ביאור נוסף: "שאין בקיאים במצות ומביאין פורענות", והיינו, שעצם הדבר שהגרים אינם מתנהגים כראוי מביא פורעניות לעולם ודו"ק. עוד הביאו התוס' (שם): "ור"י פירש, דלפיכך 'קשים', שנטמעו (-שנתערבו) בישראל, ואין השכינה שורה אלא על משפחה מיוחסת". אני לא מתכון בכלל לבזות אתכם ח"ו אבל הרי חיללתם שם שמים ובמקום חילול השם אין חולקים כבוד לרב וכ"ש לרבנית.

    אני חושב שאינך ראויה לתגובה. אני חושב שגישתך המתנשאת והפטרונית על המשפחה הזו - מגעילה. "אני בניתי" "אני חיזקתי" אני ואני ואני. מי את בכלל |
    הגב
  9. קיש קיש קריא

    קודם כל תפסיקי לבכות במטבח ותעברי לסלון אחכ תשאלי את עצמך כמה שאלות מדוע בעלך הצדיק חוסם לאנשים זקנים את הכביש ולמה בעלך הצדיק מאפשר לך לגלוש באתרים ולשלוח תגובות והאם ידייך לא רועדות

    צודריאטער |
    הגב
    • לכבוד מרת קיש קיש האמת היא שלמעשה היא צודקת לחלוטין

      .

      חולין |
      הגב
  10. בושה וחרפה

    איזה פאדיחה של אתר ככה לפרסם תגובה אנונימית מול מחנכת חשובה כמו הרבנית עמית
    אם אתם רוצים להתקדם לרמה של האתרים הנורמלים, תפסיקו עם הפייק ניוז והחרטות של הפלג

    יעקב |
    הגב
  11. כנסו

    מעניין מאוד למה לה כן מותר לתת העתק לאתרי האינטרנט

    נקודה למחשבה |
    הגב
  12. כשם שהם מזלזלים ברבותינו -כך נשותיהם מזלזלות בבור ששתו מהן . הגב עמית -איתך האמת לאמיתה

    דבריך אינם עונים במאומה על מכתבה של הרבנית עמית הצדיקה רק דברי נאצה כמו כל אנשי הפלג

    ךלחןועיחנ יעבטאה |
    הגב
  13. פשוט היא מחללת שם שמים ברבים ומבזה גדול הדור - אין לה חלק לעולם הבא.

    ממש לה להאמין מה שקרה אתה.

    רוחי ל. תלמחדה |
    הגב
  14. עצובה מאד

    מה אומר ומה אדבר עצוב עצוב …מחנכת של בנותינו שאמורה לתת דוגמא לבנותינו בחרה להתעסק עם כל הסחי והמיאוס בראש כל חוצות ולגדף צד כזה או צד אחר פשוט גועל נפש מה זה מוסיף ולמי זה מוסיף חוץ מאשר כמה שוטים יטפחו לה על הגב ואז היא תהיה גדולה בעיניה . למה למה למה למען השם לערב את המוסד הכל יקר לנו בכל המיאוס הזה ע צ ו ב .

    רונה |
    הגב
  15. גב' אמית, האם נכון, שאין בכלל צבא, ואין בכלל גיוס חרדים - בני ישיבה, וגם אין ציידים, ואין מכסות, ואין בכלל יעדים, וגם אין בחורי ישיבות, ואין בתי כלא, ואין עצורים, ואין כינוסים, ואין ממשלה, ואין תקציב שמד, ואין מדינה?

    למעשה: האם נכון, שאין בכלל צבא, ואין בכלל גיוס חרדים – בני ישיבה, וגם אין ציידים, ואין מכסות, ואין בכלל יעדים, וגם אין בחורי ישיבות, ואין בתי כלא, ואין עצורים, ואין כינוסים, ואין ממשלה, ואין תקציב שמד, ואין מדינה??? אבל בהחלט יש כאן רשעים, נכדים של גדולי ישראל, ועסקנים, וחכי"ם, ורבנים, וראשי ישיבה, ואדמורי"ם, שמשתפים פעולה עם השמד הגדול של הגיוס והזימה, ובגללם צה"ל אומרים שמשנה לשנה יש יותר ויותר חרדים מתגייסים ה"י. וזו זועקת עד לשמים.

    תיזהרו: אצל סדום היה זעקה של רק של ריבה אחת, ומה היה הסוף שמה? וכהיום יש מאות בני ישיבה זועקים, מה יהי הסוף של השקרנים ומניגיהם המשכילים? לכאורה בדיוק כמו אצל סדום. ואח"כ בקרוב יתגדל ויתגדל שמיה רבה, ושמו של משיח, ויבנה בית המקדש בב"א.

    אצל סדום היה זעקה של רק של ריבה אחת, ומה היה הסוף שמה? וכהיום יש מאות בני ישיבה זועקים, מה יהי הסוף? |
    הגב