איך לשרוד את החגים בלי לעלות במשקל?

טיפים ועצות לשמירה על הרגלי אכילה נכונים, במהלך החגים

החגים הבאים לקראתנו לטובה ומתחילים בסימן של שנה חדשה, מביאים לנו שפע של מאכלים עתירי קלוריות בסעודות החג השונות. כל בעלבוסטע מצטיינת תכין מגוון של מטעמים בטעמים שונים, מתוק לצד מלוח, אפוי ומבושל. למי שמנסה לשמור על תזונה נכונה ומצפה שלא להעלות במשקל גם בתקופת החגים צפוי ניסיון לא קל אך אפשרי, אם היא תפנים ותלמד מבעוד מועד כיצד לשמור עליו.

כדאי לדעת, כי במהלך תקופת החגים של חודש תשרי, מוסיף ישראלי ממוצע למשקלו בין 1.5 ק"ג ל 3.5 ק"ג! כך על-פי נתוני חברת הרבלייף ישראל,

רגע לפני שכולם מסתערים על מנות, מסבירה מיטל עזר – תזונאית הבית של הרבלייף ישראל, כיצד ניתן להימנע מעליה במשקל ולשרוד את החגים ומעניקה טיפים ועצות שיסייעו לשמור על הגזרה:

שומרם על איזון עם צלחת מנצחת – "צלחת מנצחת" היא צלחת המכילה שליש פחמימה, שליש חלבון ושליש ירקות. השילוב של שלושת המרכיבים, תורם לתחושת שובע לאורך זמן וצריכה מאוזנת של רכיבי תזונה. אם לאחר שסיימתם את הצלחת, נשארתם מעט רעבים, גם התוספת צריכה להיות "מנצחת".

אל תגיעו רעבים לארוחת החג – אל תמתינו לארוחת החג החל משעה 14:00 בצהריים בטענה שיהיה אוכל טוב וחבל לאכול לפני. אם אתם מתארחים בערב, אכלו ארוחה קטנה לפני שאתם יוצאים מהבית. כאשר תשבו בארוחת החג תהיו מסוגלים לאכול בצורה שקולה ובריאה ואף תיהנו מהארוחה יותר, מאחר ולא תגיעו למצב של רעב כבד.

אין לאן לרוץ ואין לאן למהר – אל תאכלו מהר מדי. אכילה מהירה גורמת לאובדן אינסטינקט השובע. לעיסה איטית וממושכת של המזון, היא כלל חשוב בתרבות אכילה נבונה. על מנת להרגיש תחושת שובע, חשוב להאט את קצב האכילה, ליהנות מכל ביס ומהטעמים המיוחדים ולזהות מתי באמת שבעים. גם אם ממשיכים לאכול חשוב לעשות זאת מתוך בחירה מודעת ולהשתדל להימנע מתחושת מלאות וכבדות.

היכונו למנה האחרונה – כחצי שעה לאחר ארוחת החג, יתחילו המארחים להוציא לשולחן את העוגות, הקינוחים, השוקולדים ושאר המתוקים. אין צורך לאכול מכל קינוח מנה שלמה, גם טעימה קטנה מכל עוגה תעשה את העבודה. אתם תודו לעצמכם על כך שגם אכלתם מהעוגה וגם השארתם אותה יחסית שלמה… מומלץ כמובן ליהנות מחטיף של הרבלייף אשר גם נותן מענה מתוק וגם בריא.

שתייה – השתייה המומלצת היא מים כמובן. מים הם הבסיס לתזונה נכונה, ומהווים כ-60% ממשקל הגוף. הם חיוניים לתפקודים רבים בגוף, בניהם שרפת השומן. כמו כן, שתייה מספקת תורמת לערנות ריכוז וחיוניות לאורך היום. למרות שהחגים מהווים "יציאה מהשגרה", חשוב להקפיד על שתיית מים ולהימנע משתייה ממותקת, או לשלב תרכיז אלוורה, בטעם טבעי או בטעם מנגו, במקום כל המשקאות הממותקים, עתירי הקלוריות.

משקה אלוורה של חברת הרבלייף. צילום: יח"צ חול
משקה אלוורה של חברת הרבלייף. צילום: יח"צ חול

בילוי משפחתי פעיל – אכילה מוגברת אצל אדם אשר רגיל לאכול כמות קלוריות קטנה בימים שבשגרה, עלולה להשפיע על משקלו בצורה כזו שהחזרה למשקל הקודם שלו (גם אם מדובר במספר קילוגרמים בודדים) תהיה קשה במיוחד. כדי להקל על המצב ולאזן את כמות הקלוריות המתווספות, יש לצאת להליכה מהירה ובימי חול המועד, לטייל בעזרת הרגלים או האופניים בין נופיה השונים של הארץ ו/או לצאת לפיקניק בריא, עם פירות וחטיפי וחלבון של הרבלייף, המעניקים תחושת שובע מחד ואת כמות הוויטמינים הנדרשת לגוף מאידך.

כדאי לזכור שארוחה אחת לא חורצת גורלות. גם אם בארוחה אחת אוכלים יותר מדי ומרגישים מלאות וכבדות, אין סיבה להרים ידיים ולהכריז "אחרי החגים". חשוב לנסות להרגיש קצת פחות מלאים בארוחה הבאה.

לטיפים נוספים היכנסו לאתר חברת הרבלייף