אימה בשחקים: חלק ממטוס חיל האויר נעלם תוך כדי טיסה

במהלך טיסת אימונים של חיל האוויר השבוע, ניתקה לפתע חופת מטוס האף- 15 (המכסה השקוף של המטוס) והותירה את הטייסים חשופים לתנאים הקשים ולקור של מינוס 50 מעלות. בנס הצליחו להנחית את המטוס

הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות' חושף הבוקר פאשלת אימונים קשה בחיל האויר, שלא אירעה שנים:

לפי דיווחו של יהושע, "זו הייתה אמורה להיות עוד טיסת אימון שגרתית של טייסת האף־ 15 . שני הטייסים, אחד בדרגת סרן ואחד בדרגת סגן, המריאו ביום רביעי בלילה מבסיס תל נוף לכיוון דרום הארץ, כאשר באמצע האימון, בגובה רב, ניתקה חופת המטוס מסיבה שאינה ברורה בשלב זה.

"שני הטייסים, שמצאו את עצמם חשופים בתנאים קשים של קור, רוח ורעש, קיבלו החלטה שלא לנטוש את המטוס בגובה הרב. באומץ לב ובמקצועיות הם עלו מול מגדל הפיקוח בבסיס נבטים ודיווחו על האירוע.

"הבסיס הוכנס מיד לכוננות גבוהה ונערך לקראת נחיתת החירום. מי ששמע את רשת הקשר מדווח על בלבול ולחץ בשניות הראשונות, אבל הטייסים מיד התעשתו, וגורם בכיר בחיל האוויר אמר שהשניים תפקדו בצורה מעוררת כבוד: הם נדרשו להאט את מהירות הטיסה ולהנמיך עד כמה שניתן, ומצד שני לנחות מהר ככל האפשר – וכל זאת מול רוח בעוצמה אדירה וקושי לתקשר ביניהם".

יצוין כי הקור בשחקים היה עז, בסביבות 50-60 מינוס. לדברי גורם בכיר, בתנאים האלה גם החלטה לנטוש הייתה לגיטימית, אבל השניים הבינו שהם יכולים להנחית את המטוס מבלי לסכן את חייהם. לדבריו, שצוטטו בידיעות, "מדובר באירוע חריג מאוד שרק מעטים היו מצליחים לצאת ממנו בחיים ותוך כדי שהם מנחיתים את המטוס בשלום. נדרשה מהם רמה גבוהה של מיומנות טיסה וקור רוח.

"בבסיס נבטים, שם נקלטו השניים, הם זכו למחמאות רבות מטייסי הקרב על תושייתם ופעולתם המהירה".

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך טיסת אימונים שגרתית, מטוס קרב אף־ 15 נחת נחיתה יזומה בעקבות התנתקות חופת המטוס ממקומה. צוות האוויר במטוס שלט באירוע בכל שלביו, פעל בקור רוח, במקצועיות ובמיומנות בטיפול בתקלה נדי־ רה, והביא את המטוס לנחיתה בטוחה בבסיס חיל- האוויר בנבטים. מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי הקרב ״בז – אף 15", עד להפקת הלקחים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *