אירן וחיזבאללה מנסים להקים מפעל טילים מדויקים

אירן לא מתייאשת ומנסה להקים מחדש מפעל לייצור טילים מתקדמים על אדמת סוריה; למרות ניסיונות ההסתרה של הגורמים האירנים והסורים – המידע תועד על גורמי המודיעין של ישראל

הערב (ה') חשף הכתב הצבאי של חברת החדשות, ניר דבורי, כי אירן וחיזבאללה ממשיכות במאמץ מתמשך להקמת תשתית לייצור טילים מדויקים בלבנון, אף שזה נתקל בקשיים משמעותיים כמו תקיפות חוזרות ונשנות וסנקציות בינלאומיות. למרות זאת הסורים והאירנים מוצאים דרכים יצירתיות לאספקת הציוד הדרוש לכך בלבנון.

בשנים האחרונות המשטר הסורי ניסה להגביר את הסיוע לפרויקט הלבנוני-אירני לחימוש בטילים מדויקים. הדרך המרכזית חברת "סרס" – מרכז מחקר ופיתוח ארגון ממשלתי סורי שמטרתו המוצהרת היא קידום הכוונה ותיאום של פעילות מדעיות במדינה.

הדיוק בעיקר על ידי "סרס" – מרכז מחקר ופיתוח ארגון ממשלתי סורי שמטרתו המוצהרת היא קידום הכוונה ותיאום של פעילות מדעיות במדינה – ישראל תוקפת באזור שלה. מתקני החברה הותקפו בעבר ובשנה האחרונה בפרט מספר פעמים. התקיפות המסיביות ביותר תועדו בספטמבר 2018 ו-2017 באזור מסיף.

ב-22 ביולי הותקף משלוח מכונות שיועד לחיזבאללה באתר סרס צפונית למסיף. בתקיפה נפגע משמעותית האנגר יצור באתר, שלהערכתנו הסב נזק רב לפרויקט הייצור הסורי.

ב-17 בספטמבר נתקף משלוח מכוות נוסף שיועד לחיזבאללה, תקיפה הקשורה להפלת המטוס הרוסי בידי סוריה. גם פה נפגע האנגר ייצור שלם, שלטענתם אחסן אלומיניום.

חברה סורית נוספת שמנסה לתמוך את בפרויקט הדיוק של אירן וחיזבאללה היא חברת OTI – organization of technological industries. חברה ממשלתית סורית המסייעת למרכז סרס לעקוף את הסנקציות המושתתות עליו.

במהלך מלחמת האזרחים החברה הייתה פעילה מאוד וסייעה למכוני הייצור של סרס ביצור נשק שהופעל נגד המורדים. לנוכח פעולות אלו הושתו על החברה סנקציות בארה"ב ואירופה. למרות זאת פורסם כי OTI ממשיכה לסייע למשטר הסורי, ואף כי היא משתמשת בחברות תיווך אזרחיות על מנת לעקוף את הסנקציות.

מדובר בחברות קש בעלות "כסות אזרחית" שלמעשה עושות את רווחיהן מהברחת ציוד מכונות וחומרי גלם שמקורו באיטליה, סין ומדינות נוספות במזרח הרחוק ואספקתו לכלל גורמי הציר. אחת מאותן חברות היא חברת ANAS GROUP וחברות נוספות שכפי שפורסם בעבר בכלי התקשורת המזוהים על המורדים בסוריה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *