אלו חברי הועדה הרפואית ההלכתית בבני ברק

הקשישים בבני ברק ישארו בבתיהם

הועדה הרפואית הלכתית שהוקמה בשבוע שעבר כבר פועלת בצורה נמרצת לבצר את חומות הבריאות של העיר.

לאחר מספר סיורים במוסדות וברחבי העיר ודיונים מעמיקים בנושאים הבריאותיים וההלכתיים הדחופים שעומדים על הפרק, מפרסמת הועדה מסמך הנחיות והוראות לתושבים לשמירה על תושבי העיר המבוגרים, דור השיבה המעטיר של העיר.

היוזמה הייחודית שבאה לידי ביטוי במסמך הנחיות והוראות מפורט, היא פרי מאמץ והחלטה משותפת של בכירי הרבנים בעיר יחד עם הצוות הרפואי הבכיר שמרכיבים את הועדה ההלכתית-רפואית.

חברי הוועדה הגר"ש רוזנברג שליט"א, הגר"י סילמן שליט"א, הגר"מ בן שמעון שליט"א, הגר"מ שפרן שליט"א, הגר"נ בן סניור שליט"א והגר"ס הלברשטאם שליט"א, יחד עם טובי הרופאים והזיהומולגים המובילים בישראל, פרופ' סילביו פיטליק – יועץ רפואי לבי"ח מעייני הישועה והרצליה מדיקל סנטר, פרופ' ג'יהאד בשארה – מנהל המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים בלינסון, ד"ר תמר גוטסמן – מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים השרון והרב ד"ר משולם הרט – מומחה אימונולוגיה ורפואת ילדים, יוצאים בקריאה והנחיות לתושבים לשמור בהקפדה כפולה ומכופלת על שלומם ובריאותם של התושבים המבוגרים בעיר שעברו את גיל 70.

היוזמה של הועדה שלקחה על עצמה הקפדה יתרה בכל הנוגע לפיקוח נפש, הינה למרות שהרשויות לא פירסמו הנחיות מחייבות ייחודיות לציבור זה.
ההנחיות קוראות לתושבים המבוגרים לצמצם ככל האפשר את היציאה מהבית לרשות הרבים, ובמקביל נקראים שאר התושבים להימנע ממפגשים מיותרים עם האוכלוסיה המבוגרת ותושבים בקבוצות סיכון. לצד רשימת ההנחיות המפורטות, מצהירה העירייה כי היא תעשה כל שביכולתה על מנת לסייע לתושבים המבוגרים לשהות בבתיהם ללא צורך ביציאה לשטחים ציבוריים.

בהוראת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, ערך צוות האגף לשירותים חברתיים מיפוי יסודי של ציבור התושבים המבוגרים והקשישים לפי שכבות גיל, צרכים ייעודיים ופרמטרים נוספים. צוותי הרווחה יצרו קשר עם הקשישים ועדכנו אותם על הכלים ואמצעי הסיוע שהעירייה מעמידה לרשותם במטרה לסייע להם להישאר בבית ולשמור על בריאותם, כאשר בימים הקרובים יינקטו צעדים רחבים ומשמעותיים לטובת אוכלוסיה זו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *