אלעד וטבריה: רה"מ שוב מטיל סגר על השכונות החרדיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את ועדת השרים לקביעת ״אזור מוגבל״ בראשותו. הוועדה החליטה להכריז על אלעד ושכונות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את ועדת השרים לקביעת ״אזור מוגבל״ בראשותו. הוועדה החליטה להכריז על אלעד ושכונות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״. משרד הבריאות יפיץ את ההחלטה המלאה בהקדם.

ל: על פי הודעת ראש העיר אלעד ישראל פרוש, הלימודים בעיר יתקיימו בגנים ובבתי הספר היסודיים. התיכוניים לא יקיימו לימודים

הוועדה החליטה על השטח המוניציפאלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה כ״אזורים מוגבלים״: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך 7 ימים החל מיום ד' ה- 24.6  (ב' בתמוז התש"ף) בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום ד'- 1.7 (ט' בתמוז התש"ף)  בשעה 8:00 .

ראש הממשלה נתניהו בתום הדיון: "בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד. אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו."

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה להכריז על אזור מוגבל על השטח המונציפאלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בעיר טבריה: רמת טבריה ב, רמת טבריה ג, שכונת 200, שכונת טבריה עילית ובן גוריון. ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך 7 ימים החל מיום ד' ה- 24.6  (ב' בתמוז התש"ף) בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום ד'- 1.7 (ט' בתמוז התש"ף)  בשעה 8:00.

המשמעות היא שתיאסר כניסה ויציאה של מי שאינו תושב מקומות אלו, למעט יציאה לעבודה ולבגרויות.
 
ההחלטה על אזור מוגבל התקבלה לאור עלייה בנתוני התחלואה בכלל הארץ ובערים ובשכונות המדוברות בפרט. בטבריה יש 60 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 133.5 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 122.2%. רוב החולים בעיר נמצאים בשכונות רמת טבריה ב, רמת טבריה ג ושכונת 200, וכן שכונת טבריה עילית ובן גוריון.

באלעד יש 83 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 174.6 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 102.4%.

באזור המוגבל תיאסר הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים החריגים המפורטים בתקנות, ובנוסף תותר יציאה של עובד מהאזור וכניסה אליו לצורך הגעה לעבודה או חזרה ממנה וכן הגעת תלמיד לבחינת בגרות או חזרה ממנה. לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור.

משרד הבריאות שב וקורא לציבור להקפיד על הכללים החשובים של שמירה על ריחוק פיזי, עטיית מסכות והיגיינה על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות המחלה.

ברשת החרדית הגיבו רבים נגד החלטת ראש הממשלה, העיתונאי ישראל כהן כתב: "איזה חוצפה ועזות מצח! חודש מספרים לנו שהקורונה משתוללת הפעם בציבור החילוני. התקשורת מפרסמת על המספרים הגדולים בת״א ובאר שבע. מה בפועל? סגר רק לציבור החרדי באלעד וטבריה. אמרת סגר – אמרת חרדים. יולי אדלשטיין גם נפל בפח ההסתה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *