"אלפי פניות": אייכלר מסכם את מושב החורף

בתוך המלחמות הגדולות אותם מנהלים הנציגים החרדים על נושאי הליבה בכנסת, משמש ח"כ אייכלר כיו"ר הועדה לפניות הציבור ושם דגש על מצוקותיו של האזרח הקטן

בפעילות הפרלמנטרית הציבורית, קשה מאד לרדת לבעיות אישיות ובירוקרטיות של האזרח הקטן. החכי"ם עסוקים בחקיקה, במלחמות דת מתמידות, הסרת אפליה וקיפוח תקציבים לישיבות ולכוללים, לדאוג למשפחות ברוכות הילדים וההסברה של הציבור החרדי. בתוך כל זאת ח"כ הרב אייכלר המשמש כיו"ר הועדה לפניות הציבור שם דגש גם על העזרה לאזרח הקטן מסערת המלחמות הגדולות, שם הוא שומר על קשר בגובה עיניים עם האזרח הקטן.

לא לחינם דורג ח"כ אייכלר במקום הרביעי מתוך 120 החכי"ם בנוכחות בכנסת. בוועדה לפניות הציבור שבראשותו מתקבלות עשרות פניות ביום. הוועדה טיפלה במושב החורף באלפי פניות אישיות של אזרחים, רובם נענו במיידית וטופלו במקום. פניות מורכבות יותר נענו תוך ימים או שבועות ספורים לאחר קבלת תשובות הממסד השלטוני. כמו כן מאות פניות עלו לוועדה ועלו למודעות הציבור אל מול משרדי הממשלה, החל ממשרד האוצר דרך משרדי התחבורה, הבריאות, החינוך, התקשורת, הביטחון, הדתות, רשויות מקומיות, חברות גדולות והבנקים.

ח"כ הרב אייכלר טוען כי מי ששולט במדינה זו הבירוקרטיה, פקידים ויועצים משפטיים במשרדי הממשלה ממציאים נהלים שמקשים על האזרח לקבל את המגיע לו. לפעמים בגלל טופס קטן שחסר, מקופח האזרח בדברים בסיסיים שמגיעים לו החל משירות ציבורי במשרדי הממשלה ורשויות השלטון עד חברות הסללור והבנקים.

כשמדברים על פגרה, הוועדה לפניות הציבור לא יוצאת לפגרה, היא מטפלת כרגיל בצרכי האזרחים ופניותיהם.

מתוך שלל הפניות נענו האזרחים בין היתר, בהחזרים כספיים מחברות תחבורה ציבורית על אי עמידה בלוחות זמנים, מיצוי זכויות בביטוח הלאומי ותשלומי קצבאות, סידור דרגות למעונות יום ומשפחתונים, ביטול חובות והסדרי תשלומים בחברות ציבוריות ופרטיות ועוד.

מה שיכול בהחלט להסביר את השעות הרבות שח"כ אייכלר נמצא בבנין הכנסת הוא שכל פניה צריכה לקבל את מלוא תשומת הלב גם לאחר שטיפל בפניה.

בלשכת אייכלר אומרים כי יש מעקב מול האזרח אם הוא קיבל את מבוקשו מה שמכונה בפי עוזריו טיפול המשך זו היא תפיסת עולמו הטיפול מסתיים כשהאזרח הגיע ליעודו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.