"אם המגמה תמשך – נאלץ להטיל הגבלות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס עם צאת החג עיתונאים ונשא הצהרה בעקבות העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס עם צאת החג עיתונאים ונשא הצהרה בעקבות העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בירושלים.

"כרגע החלטנו לא לסגור את כלל בתי הספר כי הנתונים לא מחייבים זאת. הימים הבאים יהיו מבחן, נפעל נגד מי שלא יקפידו על הכללים", הבהיר נתניהו.

בעקבות התחושה של שאננות בציבור. נתניהו הזהיר את האזרחים, "אלו שאומרים 'זה נגמר, הקורונה מאחורינו' – שוגים".
נתניהו הזהיר במידה והנתונים לא ישתפרו ואם לא תהיה הקפדה על ההנחיות של שמירת מרחק, חבישת מסכות ושמירה על הגיינה – ישראל תחזור אחורה, להגבלות על המשק ועל המרחב הציבורי.

"מעכשיו, נהדק את המשמעת", אמר נתניהו וקרא לציבור לצאת מהשאננות: "אף אחד לא חסין. כל עוד לא נמצא חיסון – הנגיף יחזור". באשר למערכת החינוך, נתניהו הודיע באופן רשמי כי הממשלה החליטה שלא לסגור את מוסדות הלימוד ברחבי הארץ באופן גורף: "הנתונים לא מחייבים זאת".

נתניהו אמר בהצהרה: המגפה בפירוש לא מאחורינו, היא משתוללת בעולם והיא עדיין כאן בישראל. כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים לחזור ולשמור על הכללים

לגבי אכיפה קפדנית יותר של ההנחיות, הבהיר ראש הממשלה כי המשטרה והפקחים העירוניים יגבירו את פעילותם בימים הקרובים: עוד ציין נתניהו כי יבוצעו בדיקות יזומות במוקדי תחלואה. "התרחקנו מהתהום, אבל בזלזול של הימים האחרונים – אנחנו שוב מתקבים אליה", אמר נתניהו. "נשמור על הכללים – ובעזרת השם – הם ישמרו עלינו", סיכם.


121 נדבקים בקורונה אובחנו בגימנסיה העברית בירושלים. במערכת החינוך לא מופתעים מהנתונים משום שלטענתם בלתי אפשרי להקפיד על ההנחיות. לאחר שהתגלה כי -75% מכלל הנדבקים מגיעים מתיכון הגימנסיה בירושלים, תמכו רוב השרים פה אחד בהחלטה שלא לסגור שכבות לימוד שלמות בצורה גורפת ברחבי הארץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *