אמנות הסריגה ממציאה עצמה מחדש

למי שעדיין לא שם לב, אמנות הסריגה חוזרת לקדמת הבמה, והופכת לטרנד החדש של עולם הטקסטיל והאופנה, אותו מוביל מותג היוקרה החדש 'אליסקה' 

'אליסקה' (צילום: יח"צ)

המותג 'אליסקה' הינו מותג של פריטי לבוש יחידניים (one of a kind) הנסרגים בעבודת יד ומשלבים מגוון טכניקות טקסטיליות ייחודיות של סריגת יד או סריגת מכונה ידנית. כל פריטי המותג נסרגים מחומרי גלם טבעיים, היקרים והאיכותיים ביותר, כדוגמת פשתן, צמר קשמיר וקשמיר משי, במבוק, עור וכותנה באיכות הגבוהה בעולם, בנוסף לפריטים הנסרגים בטכניקת סריגה ייחודית ובלעדית לעור ולג'ינס, שפותחה עבור המותג 'אליסקה'.

מעצבת העל והאמנית העומדת מאחורי מותג היוקרה החדש היא מריה זברין, מרצה בכירה במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר מזה שבע שנים, אשר פיתחה את שיטת הסריגה הרציפה ללא תפר (Free Form), כטכניקה מהפכנית ובלעדית בארץ ובעולם. אחד הסממנים הבולטים לטכניקת העבודה הייחודית, הוא המעברים האלגנטיים בין אינספור צבעים וגוונים.

בפריטי הלבוש שסרגה ועיצבה ניתן לראות לעיתים מעל לארבעים צבעים וגוונים שונים בתוך פריט לבוש אחד, כעושר ויזואלי ללא אח ורע, גם בהשוואה לסורגים הנחשבים לרבי אומנים בתחומם, בארץ ובעולם. מריה משכילה להשתמש במכונת הסריגה הידנית, כאמצעי ייחודי לציור ו'פיסול' האובייקט, וכנקודת מפגש בין המשטח המצויר לבין הצורה המפוסלת, ליצירת סריג עשיר ורב ממדי, בעל צורות גיאומטריות שונות ומרקמים ייחודיים.

בטכניקה הייחודית שפיתחה מקיימת מריה דיאלוג חדש עם המכונה, ומפתחת אובייקטים אלטרנטיביים וקומפוזיציות מקוריות, שאינם נשענים על טכניקות הסריגה המסורתיות, ומצליחות לצייר ולפסל את האובייקט מחדש, ללא צורך בהישענות על סקיצה קיימת, ומתוך חיפוש אחרי צורות חדשות וגזרות מקוריות, הניתנות ליישום רק בעזרת טכניקת הסריגה הייחודית אותה פיתחה.

תהליך היצירה של מריה זברין, שואב את השראתו מתוך קשר עמוק אל עולם הטבע, על כל מופעיו והשתקפויותיו. העצים והפרחים, הסלעים והאבנים, הנהרות והעמקים, משתקפים בתוך סריגיה ורקמותיה העשירים והססגוניים, הקורמים עור וגידים, וזוכים לחיים טבעיים וחדשים משל עצמן.

בתקופה האחרונה ממקדת מריה את מבטה אל אזורי הטבע הצפוניים של רוסיה הקרילית, ואל נופיה ותרבותה הקדומה של קרליה, המהווים עבורה מקור השראה ליצירה מקורית, עשירה ומלאת רבדים אתניים ותרבותיים.  גוף האדם מהווה עבור מריה ארץ-נוף היכול להכיל על פניו את הבגד מתוך דיאלוג של הקשבה והתבוננות עמוקה – הבגד מפרש את הגוף והגוף מניע את הבגד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.