אנטישמיות והסתה במצרים: "להרוג יהודים" • ד"ר דרור מנור

הסתה נגד יהודים היא דבר מוכר אצל הישאם מנסור. בחשבון הטוויטר שלו יש כמה וכמה משפטים אנטישמים חמורים. נדמה כי הוא אוהב להעליל עלילות חסרות בסיס נגד יהודים, ומנסה לקשור את העם היהודי לכל אירוע רע. טור

למרות הסכם השלום שנחתם בין ישראל למצרים בשנת 1979, ידוע כי לא קיימת נורמליזציה ביחסי שתי המדינות. אחד הביטויים המובהקים לכך הוא האנטישמיות, שלעתים באה לידי ביטוי בפעילותם של אינטלקטואלים ואנשי רוח מצרים, ביניהם סופרים, משוררים, במאים, שחקנים, ועוד.

הישאם מנסור נחשב לאדם מפורסם ואהוד במצרים. הוא סופר, שחקן וקומיקאי. בנוסף, מחזיק הכוכב המצרי חשבון טוויטר שכולל מעל ל- 800 אלף עוקבים, 55 אלף חברים בחשבון הפייסבוק, ומספר דומה בחשבון האינסטגרם. על כן, כל אמירה של מנסור זוכה לתהודה ברחבי מצרים. ואכן, זה מה שקרה ביום שני, 1 ביולי 2019, בשעה 11:50, כאשר הכוכב המצרי צייץ בטוויטר משפט אנטישמי מכוער ואכזרי: "בואו נהרוג יהודים".

המשפט האנטישמי החמור הוביל במהירות לזעם ולתדהמה, ואלפי גולשים זועמים פנו לטוויטר בבקשה למחוק את הציוץ הזדוני. אולם בחברה לא מיהרו לפעול בנידון, והשאירו את הציוץ על כנו שעות ארוכות. רק כעבור 12 שעות נמחק הציוץ והוחלט להשעות את חשבונו של הכוכב המצרי. השעיה זו מלמדת כי פעולה נגד פעילות אנטישמית עוזרת, ובכך ניתן לצמצם ואף למנוע את הפצת השנאה נגד יהודים ברשתות החברתיות. ברור כי על הרשתות החברתיות להסיק את המסקנות הדרושות ולפעול במהירות ובמלוא המרץ כדי למנוע הישנות של מקרים חמורים שכאלה.

הסתה נגד יהודים היא דבר מוכר אצל הישאם מנסור. בחשבון הטוויטר שלו יש כמה וכמה משפטים אנטישמים חמורים. נדמה כי הוא אוהב להעליל עלילות חסרות בסיס נגד יהודים, ומנסה לקשור את העם היהודי לכל אירוע רע שמתרחש בעולם. להלן כמה דוגמאות: "כל הרוע שבעולם, כל הטרור שבעולם, נגרם על ידי יהודים"; "היהודים מאפשרים לשטן להגיע בצורה אנושית"; "ידוע שהיהודים אונסים את כל הנשים מתחת למגן דוד".

לאחר הציוץ האחרון שהוסר על ידי טוויטר, קיבל מנסור קרוב ל- 1,500 תגובות. חשוב להדגיש כי רוב התגובות היו נגד הכוכב המצרי, וחלק מהמגיבים אף טענו כי יש לשלוח אותו לאשפוז כפוי במוסד פסיכיאטרי. צריך רק לקוות שחשבון הטוויטר של מנסור לא יחזור לפעילות על מנת שלא ימשיך להעביר לבני עמו את השנאה העצומה שיש לו כלפי העם היהודי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *