אסון 402 • בכירים ב'אגד' נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

לא רק הש"ג: במקביל להליכים נגד הנהג חיים ביטון, נחקרו היום באזהרה ארבעה בכירים ב'אגד' בחשד לגרימת מוות ברשלנות בכך שאפשרו לביטון להסיע נוסעים למרות עברו הבעייתי

התאונה הקטלנית בה נהרגו 6 מנוסעי קו 402: ארבעה בכירים בחברת 'אגד' נחקרו היום באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בין החשודים מנהל מחוז ירושלים בחברה, קצין הבטיחות של המחוז וראש אגף משאבי אנוש של המחוז.

בכיר חמישי, קצין הבטיחות הארצי בחברה, זומן להעיד במשטרה, אך לא נחקר.

בכירי החברה חשודים שאפשרו לנהג, חיים ביטון, לעלות על ההגה על אף שידעו כי היה מעורב בעבר בתאונות בשל צורת נהיגתו.

ביטון עצמו שוהה בימים אלה במעצר בית בחשד לגרימת מותם ברשלנות של נוסעי האוטובוס.

כזכור, ביטון היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו, 402, בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש והמקרה הסתיים במספר פצועים.

בעקבות התאונה החליטו באגד שהנהג לא ייסע בכבישים בינעירוניים ורק לפני כמה שבועות שב לנהוג בכביש ירושלים-תל אביב. כעת, כאמור, בודקת המשטרה האם ישנה אחריות לבכירים בעקבות החזרתו של הנהג לקו הבינעירוני.

כזכור, ועדת הכלכלה של הכנסת דנה לפני כשבועיים בנסיבות  שהובילו לתאונה שבה נהרגו שישה מנוסעי קו 402.

"זמן קצר אחרי התאונה, כשגופות מפוזרות והפצועים זועקים, הוא יצא לטכוגרף, עשה שם מספר פעולות שאנחנו בודקים מה המשמעות שלהם". חשף ראש אגף התנועה של המשטרה.

מפקד משטרת התנועה, ניצב ירון בארי, דיבר לפני חברי הוועדה  וסיפר להם על התקדמות החקירה: "אנו חוקרים אחריות ישירה של הנהג  ‫‬‏

"ברור לנו לגמרי שההתנהגות של הנהג אינה רגילה", אמר בארי. "זמן קצר אחרי התאונה, כשגופות מפוזרות והפצועים זועקים, הוא יצא לטכוגרף, עשה שם מספר פעולות שאנחנו בודקים מה המשמעות שלהם. זו לא התנהגות שהיית מצפה מאדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה שכזאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.