"אסירת תודה לנשיא טראמפ": רעיית החרדי שטראמפ חנן פרצה בבכי

טראמפ העניק את החנינה לאחר שמשפחתו דרשה לסייע לרעייתו שחולה במחלה. בהודעה של הבית הלבן נמסר כי טראמפ קיבל את ההחלטה, שמקבלת תמיכה "ממנהיגים בולטים רבים מרחבי הקשת הפוליטית".

נשיא ארה"ב טראמפ העניק חנינה ל-7 אסירים, בהם חרדי ישראלי רונן נחמני, שהורשע ב-2015 בהפצה של מריחואנה סינטטית ושנידון ל-20 שנות מאסר. טראמפ העניק את החנינה לאחר שמשפחתו דרשה לסייע לרעייתו שחולה במחלה. בהודעה של הבית הלבן נמסר כי טראמפ קיבל את ההחלטה, שמקבלת תמיכה "ממנהיגים בולטים רבים מרחבי הקשת הפוליטית".

נחמני, שנולד בישראל, הוא חרדי בן 41 מפלורידה, נשוי ואב ל-5 ילדים. רעייתו חולה בסרטן בדרגה 4. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "הוא עבריין לא-אלים שהורשע בפעם הראשונה וללא עבר פלילי. יש לו חמישה ילדים קטנים בבית ואשתו סובלת מסרטן סופני. נסיבות מקלות אלה מדגישות את דחיפות בקשתו למחילה".

בשחרורו המוקדם תמכו נבחרי ציבור – גם מהמפלגה הדמוקרטית וגם מהמפלגה הרפובליקנית".

"אני עדיין מנסה להסדיר נשימה בגלל שאני כל כך מוצפת, אני לא מאמינה למה שקרה ואני כל כך אסירת תודה", אמרה סילביה רעייתו לעיתון "המודיע" בעת קבלת ההודעה. "אין לי אפילו מילים במילון כדי לתאר כמה אני אסירת תודה, כמה אני מרגישה שבורכתי…. לא יכולתי להחזיק את עצמי, צעקתי כל כך חזק. אנשים בחוץ שאלו אותי 'את בסדר?', ואמרתי, 'תודה, אני בסדר גמור פשוט כל כך שמחה".

רונן נחמני היה מעורב בעסקת מריחואנה, ובשנת 2015 נגזרו עליו 20 שנות מאסר. לטענת רבים מהקהילה היהודית במיאמי, העונש שנגזר עליו הינו קשה וחסר פרופורציות. סנגורו, דייוויד ויינשטיין, טען לפני גזר הדין, כי נחמני צריך לקבל פחות מעשר שנות מאסר. אולם השופט המחוזי מייקל מור לא הסכים, ואמר כי הנאשם לא הראה חרטה ולא דאגה לקורבנות שהשתמשו בקנאביס הסינטטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *