אפליה הגובלת בפלילים: עיריית בני ברק מצפצפת על משרד החינוך

אפליה על רקע מגזרי בבני ברק: קייטנות הקיץ המופעלים בתלמוד תורה 'פני מנחם' מתוקצבות על ידי העירייה ואגף החינוך זאת למרות שאינם עומדים בקריטריונים של משרד החינוך ויצאו לחופשה רק אמש (יום ב') ולא כפי שמחייב נוהל משרד החינוך. גורם במשרד: "המימון אינו הוגן ואף גובל בעבירה פלילית יש כאן אפליה בוטה ומכוערת, ואף לא חוקית"

לאחר שנודע כי משרד החינוך החליט לממן את קייטנות הבנות במגזר החרדי מסתבר שתלמודי התורה שיצאו לחופשה היום (ב') אינם זכאים למימון משרד החינוך, בזמן שמוסדות שנכנעו להנחיות משרד החינוך ויצאו לחופשה מה-1 ביולי מתוקצבים על ידי משרד החינוך.

אך למרות ההנחיות הברורות, מבדיקה שערך 'קוקר' מתגלה כי על פי החלטת עיריית בני ברק והעומד בראשה חנוך זייברט, קייטנות הקיץ המופעלים בתלמוד תורה 'פני מנחם' (גור) בבני ברק מתוקצבות על ידי העירייה ואגף החינוך זאת למרות שאינם עומדים בקריטריונים של משרד החינוך ויצאו לחופשה רק היום (ב') ולא כפי שמחייב נוהל משרד החינוך.

גורם במשרד החינוך עמו שוחחנו טוען כי "המימון אינו הוגן ואף גובל בעבירה פלילית". על פי ההחלטה של העירייה תלמוד תורה 'פני מנחם' מתוקצב מאגף החינוך למרות שאינו עומד בקריטריונים. "בכל בתי הספר הממלכתיים-דתיים שרצו לקבל מימון מ'משרד החינוך' יצאו לחופשה מוקדם החל מהראשון ביולי על מנת לקבל את התקציב, אך מה שנעשה כאן לא ראוי וטעון בדיקה". הוסיף הגורם.

מנהל תלמוד תורה חשוב בעיר בני ברק עמו שוחחנו טוען "בעירייה התפארו ברפורמות למען שוויון כל המגזרים בעיר, אך מתברר כי בהם יש אפליה בוטה ומכוערת, ואף לא חוקית". אמר. "לא ייתכן שילד אחד יזכה לקייטנה חינם, ושכנו שבחר בתלמוד תורה אחר – לא יזכה לכך. פניתי לממונים על כך במשרד החינוך וביקשתי התייחסות לכך".

המנהל הוסיף: "לא די בכך שהעירייה והעומד בראשה מעבירות סכומי עתק לטובת תקצוב מוסדות המזוהים עמם בקבלת עדיפות בהקצאות, כעת גם ילדי ישראל מופלים בגלל שאינם שייכים למגזר הנכון?"

על פי גורמים במשרד החינוך, במידה ואכן התקציב לקייטנה נלקח מאגף החינוך הרי ש"מדובר בהפרה של 'חוק הקייטנות' שעליו אמון המשרד, בכל מוסד באשר הוא נדרשת שקיפות באשר למימון הקייטנות, ואלו מיועדים אך ורק לפעילות שלשמה הם הוקצו במשרד החינוך".

מהנהלת תלמוד תורה 'פני מנחם' נמסר כי אכן "העירייה מסבסדת כמה שהיא צריכה לסבסד".

מעיריית בני ברק לא נמסרה תגובה עד לפרסום הכתבה.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כנראה אצל הרב שטינמן מלחמה זה מלחמה, רק בגיל שלו צריך להסביר לו זה מזיק לבריאות

    רוזובסקי |
    הגב
  2. אני לא ממש חסיד שלהם אבל למען ההגינות יש לציין שחיידר גור הוא מוכר שאינו רשמי משא"כ רוב החיידרים בעיר הם מוסדות פטור כך שיש הבדל

    אברהם |
    הגב
  3. בין הזמנים: “העבר עיני מראות שוא” אין בשום מאמר שום טענה אמיתית משכנעת להתיר את הפיאות ובגדים צמודות וקצרים שרוב נשות האברכים לובשות/הולכות איתם.. הפיאות הללו של נשי אברכים מושכות תשומת לב חזקה מאוד מאוד מאוד, ומחטיאות את הגברים בעבירות חמורות, ובפרט את בחורי ישראל הטהורים והתמימים שמעירות בקרבם את יצר הרע הבוער כאש..רח”ל.. (כשעיניו רואות כל התאוות והעין רואה והלב חומד ויצרו בוער כתנור בוערה מאופה) (הושע ז ד) וכשבחור החשוב המתמיד וטהור ח”ו נכשל ורואה אשת איש או בחורה מלובשת כנ”ל, או אשת חבר, בכל מקום וברחובות של חרדים עם בגדים צמודים וקצרות, והפאה המבריקה והנוצצת הזו, כשהיא פרועה, ופעמים רבות גם בדוקא נופלת עם המצח ומכסה את העין למקצת כידוע–זה מכניס הרהורים קשים ונוראים [הנשים הפרוצות האלו, פשוט מוציאים ושורפים לא העניים] ומביאו לידי עבירות הכי חמורות בתורה!! ואח”כ הם ח”ו שופכין ז”ל, ומצנן לו את כל הקדושה שהשיג בעמל רב בהיותו 6 חדשים בישיבה…

    “העבר עיני מראות שוא” שלא תבלבלנה הבנות את השכל שהעיקר שלא תגלה את שיער ראשן וכו’. כי הפיאות של ימיינו עם הגוונים וסוג השיער שיותר יפה משיערן הטיבעי הוא פריצות אחת גדולה שמכשילה כהיום אלפי אנשים תמימים, ולפי רוב הפוסקים אסורים הפאות. זו עבירה שאין עליה מחילה וסליחה… וכמו שכתב רבינו יונה שאין כפרה בעוה”ז למי שמחטיא את הרבים… אמנם מי שרוצה להתיפות לבעלה תתיפה לו בביתם אך לא ח”ו בחוץ!! ואשרי אשה המקפידה כל ימי חייה שכל הליכותיה יהיו 100% בצניעות אפילו שכולם צוחקים עליה, בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ובזכות נשים צדקניות עתידים להיגאל.

    “העבר עיני מראות שוא” נא ונא לשפר הצניעות של כל בת ישראל. צניעות האמיתי ע”פ תורה לא כמו דברי ופסקי המיקל בכל דבר שבקדושה כמו, פאלק מאנגליה, בספר שלו המחריב הצניעות החרדי, הנקרא “עוז והדר לבושה” שהוא גם קיים בזה “ותשחק ליום אחרון” שעשה ליצנות מצניעות בנות ישראל, והמציא הלכות מהעצבע, ע”י ספרו המחריב הצניעות של עם ישראל ח”ו. הנשים הצנועות (שיש להם הזכות לקרב הגאולה בזכות צניעותם) חייבים לשפר הצניעות שלהם בפרט בבין הזמנים בכל מקום ובכל עת וזמן בדרך התורה והשו”ע בלי הקולות שלו וחביריו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב