אפל עקפה את סמסונג במכירות הסמארטפונים בישראל

בסך הכל נמכרו בישראל 778 אלף סמארטפונים{תקשורת}

דה מרקר מדווח היום לפי נתונים אשר קיבל מחברת המחקר אי די סי שאייפון של אפל הוא מותג הטלפונים הניידים הנמכר ביותר בישראל — אפילו יותר מהמותגים של סמסונג. לפי נתוני חברת המחקר IDC ישראל, ברבעון האחרון של 2016 נמכרו בישראל 240 אלף אייפונים, ולאפל נתח של 30.8% ממספר המכשירים שנמכרו, לעומת 26.7% לסמסונג.

עד כה נתחי השוק של השתיים היו שקולים למדי, אבל סמסונג נפגעה מהוואקום שנוצר בהיצע שלה עקב גריטת מכשירי Note 7, לאחר שהתגלה שהסוללות שלהם מתלקחות. לפי הודעת החברה, 15 אלף משתמשים נרשמו בישראל ברשימות המתנה לרכישת המוצר עוד לפני השקתו — שבוטלה בסופו של דבר. לעומת זאת, נתח השוק של אייפון בישראל כמעט קבוע. בעלי אייפון נוהגים לגלות נאמנות למותג ולשדרג כמעט בלעדית לדגמי אייפון חדשים.

LG מדורגת שלישית במכירות, עם 22% מהמכשירים שנמכרו (171 אלף סמארטפונים). על החברה הקוריאנית עוברת שנה קשה, גם בגלל הבעיה העולמית שהתגלתה בדגם G4, שגררה הורדה עולמית מהמדפים (ריקול) ופגיעה בשם המותג, וגם מפני שהמודל המודולרי (סוללה נשלפת) בדגם G5 לא השתרש בציבור. LG חיפתה מעט על המכירות החלשות של מכשיר הדגל באמצעות דגמי K הזולים, ובאחרונה עם דגם V20.

הרחק מאחורי LG, במקום הרביעי, נמצאת וואווי עם 8.6% מהמכירות. וואווי מצליחה בישראל הודות להשקעה עצומה ועקבית בפרסום ובהחדרת המותג.
במקום החמישי מדורגת מייזו — יצרנית סינית שלה קהל מעריצים נאמן בישראל (3% מהמכירות). אחריה מדורגת שיאומי (2.9% מהמכירות, 22 אלף יחידות) — מותג בצמיחה מהירה בשוק המקומי, הודות למכשירים שמספקים תמורה מעולה למחיר. דגמי וואן־פלוס של חברת אופו הסינית מדורגים במקום השביעי (2.6% מהמכירות). אחריהם מדורגות יצרניות עם נתח של פחות מ–1% מהמכירות, כמו HTC, מוטורולה, ZTE וסוני. בסך הכל אפשר לראות כי נתח השוק של היצרניות הסיניות בישראל התחזק בהדרגה בשנים האחרונות, והגיע ברבעון האחרון של 2016 לכ–15%–20% מהמכירות.

בסך הכל נמכרו בישראל 778 אלף סמארטפונים ברבעון בשווי כולל של 500 מיליון דולר. בניכוי השפעות עונתיות, המשמעות היא שבישראל נמכרים כ–3.1 מיליון סמארטפונים בשנה, בשווי כולל של 2 מיליארד דולר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.