אפס נדבקים: המתווה החדש של בעלי האולמות החרדים

יו"ר איגוד אולמות מהדרין, ישראל גפנר, נועד אמש עם שורה של חברי כנסת חרדים במטרה לקדם את "התו הלבן" שיאפשר קיום חתונות עם אפס אחוזי הדבקה.

מצוקת החתונות: יו"ר איגוד אולמות מהדרין, ישראל גפנר, נועד אמש עם שורה של חברי כנסת חרדים במטרה לקדם את "התו הלבן" שיאפשר קיום חתונות עם אפס אחוזי הדבקה.

במהלך הפגישות הציג גפנר את המצוקה הקשה הן של החתנים והכלות, הן של ההורים והן של בעלי האולמות. "מדובר באבסורד שזועק לשמים. אי אפשר לבטל חתונות בציבור החרדי. במקום לקיים אותן באופן מפוקח, זרקו את כולם למחסנים ומרתפים. התוצאה: אלפי
משתתפים מידי ערב בחתונות צפופות ונטולות יכולת איתור וקטיעת שרשראות הדבקה".

מתוה התו הלבן אותו הציג גפנר גובש ע"י שורה של אנשי מקצוע במטרה לתת מענה שיאפשר לקיים חתונות ללא חשש הידבקות. עיקרי המתוה הם כדלהלן: כניסת הקהל תתאפשר עד לשיעור של 35 אחוזים מהתפוסה המאושרת ברישיון העסק. האורחים יהיו אך ורק ממשפחות גרעיניות או אורחים שעברו בדיקת קורונה 48 שעות טרם האירוע וקיבלו תוצאה שלילית ו/או אורחים שיציגו בדיקה סרולוגית מאושרת. אורחים מעל גיל 65 – בקפסולה מיוחדת.

ריקודים יותרו אך ורק לצעירים עד גיל 30. אורחים מעל גיל זה יוכלו לרקוד אך ורק במקומות הישיבה – תוך שמירה על ריחוק חברתי. מזנון אוכל מרכזי יוכל לפעול רק אם הגשת המזון תתבצע על ידי איש צוות. בסעודה ישתתפו בני המשפחות הגרעינית בלבד בקפסולות של 20 בני אדם. בין שולחן לשולחן יהיה מרחק של מינימום 1.5 מטרים.

בכל אולם יפעל אחראי קורונה. בנוסף יועמד שוטר קורונה בשכר, שיהיה בעל סמכות למתן דו"חות למשתתפים שמפירים את כללי הקורונה השונים.

"מדובר במתווה מחמיר יותר מהמתווה שגיבשו למטוסים. אין שום סיבה לא לאשר אותו באופן מיידי", אומר גפנר.

חברי הכנסת שהשתתפו בפגישות – ישראל אייכלר, מיכאל מלכיאלי, אוריאל בוסו, אליהו ברוכי ומשה אבוטבול – הביעו את דעתם החיובית על המתווה והתחייבו לקדם אותו בוועדות השונות ומול גורמי המקצוע. "מדובר על צורך חיוני שכל דחיה ביישום שלו רק תגרום לנזק שקיים במצב הנוכחי להמשיך להצטבר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *