ארוחת בוקר טובה, מזינה את הגוף ומחטבת אותו

ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום, הרמב"ם נתן דעתו על חשיבות ארוחת הבוקר ואמר כי בבוקר יש לאכול כמו מלך, יש להתייחס לארוחה החשובה ביותר ביום כתרופה. הקפידו לאכול ארוחת בוקר מידי יום ותהנו מיום מלא אנרגיות טובות ובריאות

ארוחת הבוקר נחשבת לארוחה החשובה ביותר ביום. על פי הגמרא, ארוחת בוקר מונעת 80 מיני מחלות! גם הרמב"ם נתן דעתו על חשיבות ארוחת הבוקר ואמר כי בבוקר יש לאכול כמו מלך, בצהרים- כבן מלך, ובערב-כאביון. עם זאת, על אף חשיבותה הרבה של ארוחת הבוקר ותרומתה לבריאותנו, נמצא כי 1 מכל 4 אנשים לא אוכל כלל ארוחת בוקר!. מתברר כי אנשים נוהגים לדלג על הארוחה החשובה ביותר ביום עקב שלל סיבות ותירוצים: חוסר זמן, הרגל, דיאטה, קלוריות ועוד.

"ארוחת הבוקר חשובה לגוף, היא עוזרת לו לשמור על מסת השריר ומעניקה לו אנרגיה לתפקד במשך היום", "כמובן שיש חשיבות לסוג האוכל שנאכל. בבוקר כדאי לאכול פחמימות כי הגוף משתמש בהן לאנרגיה, אך גם  מומלץ לאכול כל 3 שעות ארוחה שמורכבת מכל אבות המזון".

להלן חמש ארוחות בוקר למטרת חיטוב הגוף:

יוגורט בתוספת סיבים תזונתיים: ארוחת בוקר מומלצת לאחר אימון לשמירה על תחושת שובע לאורך היום. השילוב בין החלבון של היוגורט לסיבים התזונתיים ישמרו עיכול תקין ועל איזון רמות הסוכר בדם. כדי לקבל מנת סיבים ניתן להוסיף ליוגורט סובין/ ברנפלקס/ כף מדידה של אבקת סיבים תזונתיים בטעם תפוח של הרבלייף.

פנקייק  בריאות: החליפו את הקמח הלבן בקמח שיפון או בשיבולת שועל, הוסיפו ביצים, מעט חלב אורז/שקדים/סויה ואבקת שייק חלבון בטעם וניל של הרבלייף שתוסיף טעם, חלבונים, מינרלים וויטמינים שהגוף צריך. אפשר להוסיף מעט שקדים ופירות יער .

פרוסת לחם שיפון עם כפית טחינה גולמית וביצה קשה:  לחם שיפון עשיר בוויטמינים התורמים לערנות, לשמירה על המשקל ולחיזוק מערכת העצבים, השיער והעור. הטחינה הגולמית עשירה בסידן, מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם ועשירה בברזל. הביצה הקשה תורמת חלבון, ויטמין B12, סידן, ברזל ואומגה 3 ו-6.

דייסת שיבולת שועל:  3 כפות של שיבולת שועל מכילות בסך הכל 90 קלוריות והמון יתרונות בריאותיים המסייעים לשמירה על בריאות הלב, שמירה על המשקל, העלאת האנרגיה, הרגעה ושיפור מצב הרוח. שיבולת השועל טובה לעיכול ומספקת חלבון לגוף.

שייק: הכי פשוט ומהיר – מכניסים לשייקר את כל הפירות הירוקים שמעניקים כלורפיל, ברזל והרבה אנרגיה.  מוסיפים בננה שתספק אנרגיה, אשלגן ומגנזיום ולבסוף, שתי כפות של אבקת שייק חלבון בטעם האהוב עליכם. אבקת החלבון מעניקה את מנת הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך כדי לפתוח את היום כמו שצריך.

חשוב להדגיש כי אין קשר בין רעב לבין אכילת ארוחת בוקר. יש להתייחס לארוחה החשובה ביותר ביום כתרופה. הקפידו לאכול ארוחת בוקר מידי יום. לוקח לגוף כ-3 שבועות להסתגל להרגל החדש, לאחר מכן ארוחת הבוקר תיהפך להרגל קבוע ולא תוכלו לדלג עליה יותר, כי הגוף יודע מה טוב לו והוא יאותת לכם אם תעבור השעה.

מה לא מומלץ לאכול לארוחת בוקר?

קפה ועוגה זה לא ארוחת בוקר! כדאי להימנע מלאכול בבוקר פחמימות ריקות וסוכרים פשוטים, כגון: מאפים מקמח לבן, שוקולד, ממתקים, שוקו וכד' – אלה גורמים לרעב גדול במהלך היום, וכן עם אכילתם, עולה בבת אחת רמת הסוכר בדם ומקבלים פרץ אנרגיה מיידי, אך כעבור זמן קצר צונח הסוכר אל מתחת הנורמה ומוביל לתסמינים של רעב, עייפות וחוסר ריכוז. רק ארוחה מאוזנת תורמת לשחרור קבוע של אנרגיה לאורך היום. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילה עודפת של שומנים וחלבונים בבוקר. ממחקרים נמצא שאחרונים גם כן מכבידים וגורמים לעייפות.

לבריאות!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.