ארוחת צהריים עיסקית: מה מותר ומה אסור?

להביא אוכל מהבית או לצאת להפסקת צהריים במסעדה ליד? כשאנו נמצאים במקום העבודה רוב שעות היום ונשאבים ללחץ ולעומס. הדיאטנית קלינית רותי אבירי מייעצת לנו איך להעביר את היום יותר נכון מבחינה בריאותית

יוצאים מהבית ללא ארוחת בוקר כדי להרוויח עוד כמה דקות של שינה.
כתוצאה משינה בשעה מאוחרת או עייפות מצטברת וקושי לקום, אנו מוותרים על ארוחת הבוקר כדי להרוויח עוד 10 דקות של שינה. כשמוותרים על ארוחת בוקר משיגים פחות את הדרישות התזונתיות שלנו בכל היום, רמת הריכוז פוחתת, אנו נעשים פחות ידידותיים, יותר עצבניים ועומדים פחות בפני הפיתויים של הנשנושים בעבודה. חשוב לנסות לאכול משהו קטן כגון פרוסת לחם מלא עם חלבון איכותי כמו טונה, גבינה או חביתה וירק ולא לשכוח לשתות. בכל זאת לא הספקתם? קחו את האוכל לדרך.

מדלגים על הפסקת הצהריים כדי להמשיך לעבוד.
גם אם הקפדנו לאכול ארוחת בוקר וגם אם לא, אנו עלולים למצוא את עצמנו נשאבים לעבודה ומעדיפים לדלג על הפסקה קלה לארוחת צהריים. ההפסקה לא חשובה רק להתאווררות מהעבודה ולחזרה לעבודה ביתר יעילות, אלא גם חשובה כדי למנוע נשנושים רבים שעלולים להתרחש כתוצאה מהרעב שהיה ולא קיבל מענה בארוחה או כדי למנוע מאתנו להתנפל ולאכול יותר מידי כשנגיע הביתה.
הארוחה בהפסקת צהריים לא חייבת להיות ארוחה חמה, סנדוויץ' "טוב" יכול להוות ארוחה משביעה, בריאה ומאוזנת, המכילה שילוב של פחמימות וחלבונים, ומספקת גם ויטמינים ומינרלים חיוניים. לדוגמא: סנדוויץ' המורכב מלחם מקמח מלא, במילוי חלבון איכותי (טונה, בשרים רזים או גבינות), ובתוספת ירקות טריים ומגוונים.
מומלץ לסגור ביומן כחצי שעה בצהריים, ולהתייחס לזה כמו פגישה רבת משתתפים שלא ניתן להזיז.

נשנוש כדי לסתום רעב שמתעורר כשאין זמן לעשות הפסקת אוכל.
בכל משרד קיימים נשנושים ורובם לא מזינים ובריאים. גם אם לא נרצה לאכול מהם,כשנהיה רעבים היכולת שלנו לעמוד בפיתויים תקטן ונמצא עצמנו מנשנשים מהם ולא מעט. לכן חשוב לא לדלג על ארוחות, ומומלץ להחזיק במשרד נשנושים בריאים כגון פרות וירקות חתוכים.

להכין לעצמנו קפה במקום לאכול כשרעבים זה הרגל מוטעה ביסודו. כשרעבים צריך לאכול ולא לעשות מניפולציות להדחיק את הצורך על ידי צריכת משקאות או מזונות לא מומלצים. לקפה יש אומנם תכונה מעוררת, אך לא את המחשבה. הקפה גורם להגברת הפרשת אדרנלין בדם, אך בעצם הוא פוגע ביכולת ובכושר הריכוז ועלול לגרום לתחושת מתח. לכן מומלץ בזמן הפסקה מהעבודה, לעשות 3-2 דקות של פעילות גופנית מעוררת (כגון: סיבוב קצר בחוץ או כמה מתיחות במקום) ולא לשתות קפה.

אכילה מרובה במסעדות/ בחוץ.
בין אם לא הבאנו אוכל מהבית ובין אם קיבלנו תלושים למסעדות ליד מקום העבודה, אכילה מרובה בחוץ אינה מומלצת. העדיפו לפחות בחלק מהימים להביא אוכל מהבית: ארוחה מבושלת שאפשר לחמם במיקרו, כריך בריא, או רכיבים להרכבת ארוחה במקום כגון סלט או לחמניה מלאה עם קופסת טונה שקל לשאת ולפתוח מעל או לשים בפנים. אם כבר יצאתם מהמשרד, חשוב במיוחד להיזהר מהארוחות העסקיות: עדיף לשלם עוד מספר שקלים ולא לאכול הרבה רק כי זה היה בזול.

קודם כל הבריאות!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.