באישון לילה: השר הנפיק את אישור הקבורה לנרצחי החיסול במקסיקו

בשעה 02:00 בלילה הגיע הרגע המיוחל, האישור האחרון בשורת האישורים הנדרשים נחתם במשרד הדתות, ובשעה 07:00 בבוקר של יום שישי שוחררו הגופות בדרכם לקבר ישראל כאשר הלילה (שני) הם עתידים לנחות בישרא

הבאתם לקבר ישראל של בן סוטכי ואלון אזולאי שחוסלו במקסיקו בסוף השבוע שעבר, לא הגיעה בקלות, וכעת מתברר שלא היה חסר הרבה כדי שהשניים ייקברו במקסיקו בקבורה נוצרית, וזאת עקב קשיי הבירוקרטיה המקומית.

האירוע התחיל להתגלגל כאשר משטרת מקסיקו הציבה כתנאי לשחרור הגופות, קבלת אישור של חברה קדישא מישראל המתחייבת שקבורת הגופות תהיה באחריותה, אלא שהבקשה של משטרת מקסיקו התקבלה בישראל ביום חמישי בלילה בשעה 23:00, זמן בו קשה עד בלתי אפשרי להנפיק אישור כזה.

על פי הנהלים, חברה קדישא איננה יכולה להוציא אישור קבורה אלא אם כן היא מקבלת אישור על כך מביטוח לאומי כשהמשפחות חותמות הפניה על המסמכים. זו פרוצדורה של בירוקרטיה שבאופן רגיל לא יכולה הייתה לצאת לפועל באופן רגיל לפני יום ראשון בבוקר לפי שעון ישראל.

יש לזכור שבמקסיקו לא עובדים בשבת וביום ראשון, ושישי שם זה שבת כאן, כך שהיה עלול להיווצר פער זמן ארוך שהיה גורם לכך שרק בסוף שבוע הבא הגופות היו משוחררות לטיסה לישראל, ועלה חשש כבד שבמסגרת הזמן הארוך הזה יהיה במקסיקו מי שירצה לחתוך עניינים ולקבור את הגופות בקבורה הנוצרית המקובלת במדינה.

בעקבות כך פנו כמה מבני משפחות הנרצחים לארגון בנועם, האמון על הנגשת שירותי יהדות בישראל תוך הסתייעות בקשרים ענפים במדינות רבות ברחבי העולם, וביקשו להיעזר בו בנושא אישורי הקבורה כדי להצליח לחלץ במהירות את גופות יקיריהם ממקסיקו ולהביאם ארצה.

הרב ישראל מאיר ריאני מייסד הארגון הכניס לעובי הקורה את שר הדתות יצחק ועקנין שנרתם מיד יחד עם הגב' קרו שירוני ממשרדו, השר העיר משנתם שורה ארוכה של פקידים כדי שיבצעו את כל שורת הפעולות שנדרשו להנפקת האישור. בינתיים, שליח חב"ד במקסיקו הרב מייזליץ והקונסול הישראלי במדינה עמדו בקשר כל העת מול משטרת מקסיקו, לוודא שלא ייעשו צעדים בלתי הפיכים עד להגעת האישור הישראלי.

בשעה 02:00 בלילה הגיע הרגע המיוחל, האישור האחרון בשורת האישורים הנדרשים נחתם במשרד הדתות, ובשעה 07:00 בבוקר של יום שישי שוחררו הגופות בדרכם לקבר ישראל כאשר הלילה (שני) הם עתידים לנחות בישרא

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *