ב'ארגון הבריאות העולמי' לא בטוחים שמי שחלה בקורונה לא יחלה בשנית

מדינת ישראל רכשה עד כה כ-2 וחצי מיליון בדיקות סרולוגיה

בחלק לא מבוטל של מדינות, מצפים ומייחלים לבדיקות הסרולוגיות, בהן ניתן יהיה לבדוק מי חלה בעבר בקורונה ויש בגופו נוגדנים שימנעו ממנו לחלות שוב.

זאת מתוך מטרה להחזיר את המשקים הכלכליים לפעולה בכלל העולם. אלא שיותר ויותר עדויות מרחבי העולם מתווספות על חולי קוורנה, שהחלימו ולאחר תקופה קצרה חלו בשנית, או לחילופין, על חולי קורונה שהחלימו ובגופם לא נמצאו נוגדנים כנגד הנגיף.

לנוכח זאת, בארגון הבריאות העולמי מזהירים, כי אין כיום הוכחה לכך שהם עצמם מוגנים מהנגיף או שאינם יכולים להדביק אחרים:

"הוצאת מחלימי קורונה מסגר עשויה לגרום להם להתעלם מההנחיות להתמגנות, ולהמשיך להפיץ את הנגיף. אין כרגע אף עדות לכך שאנשים שהחלימו מקורונה הם בעלי נוגדנים שמגינים עליהם מפני זיהום שני".

רופאים בווהאן שבסין,טוענים כי מהמידע שהצטבר אצלם, מחלימי קורונה לא נדבקו בשנית. גם הדיווחים הבודדים על מחלימים שלכאורה נדבקו שוב, היו ככל הנראה שגויים, ונעוצים בעובדה שבדיקות הקורונה אצלם שהיו שליליות, מקורן בטעות מעבדה.

מדינת ישראל רכשה עד כה כ-2 וחצי מיליון בדיקות סרולוגיה, מתוך מחשבה שלשחרר את המשק ובנוסף לקבל חווי על כמות החולים שסה"כ היו במדינה עד עתה שכן ישנם לא מעט אנשים שחלו והחלימו ואין להם מושג היות והתסמינים והיו ללא תסמינים או לחילופין עם תסמינים קלים בלבד.

על פי הידוע מנגיפי קורונה קודמים, הנגיף נשאר ברמה הגנתית בגוף למשך כשנה וחצי עד שלוש שנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *