בגלל ישי: נתק בין דרעי ליהדות התורה

יו"ר ש"ס אריה דרעי לא שוחח בתקופה האחרונה עם סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, העומדים בראש יהדות התורה – וזה בשל ההכרה באלי ישי בבחירות.

על רקע המגעים בין יהדות התורה לליכוד, ראשי המפלגות החרדיות נמצאים בנתק מוחלט. על פי הפרסום של יקי אדמקר יו"ר ש"ס אריה דרעי לא שוחח בתקופה האחרונה עם סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, העומדים בראש יהדות התורה – וזה בשל ההכרה באלי ישי בבחירות.

כזכור, מנהיגו הרוחני של תנועת יחד הרב מאיר מאזוז פרסם מכתב שבו קרא לתלמידיו להצביע ליהדות התורה ובתמורה מוסדותיו יקבלו הכרה כלכלית וישי יקבל בכנסת הבאה תפקיד כמו עוזר לסגן שר או ח"כ לאחד מאנשיו.

ישי טוען כי קיבל הבטחה מראש הממשלה לתפקיד שר בממשלה הבאה, אך ביהדות התורה טוענים כי סיכום כזה "זה רק בין נתניהו לישי, אין לנו קשר לזה". אלא שההסכם בין יהדות התורה לישי, בגיבוי הרבנים והאדמו"רים סללה לו את הדרך חזרה למיינסטרים החרדי כאישיות ציבורית לגיטימית.

גורם ביהדות התורה אמר לוואלה כי "היו לפחות פעמיים שבהם ניסו ליצור קשר עם דרעי, ללא הצלחה. הוא לא הגיב או חזר לשיחות". לדבריו, "הוא פגוע מליצמן וגפני שהרסו לו את התוכנית לחיסול הפוליטי הסופי של ישי". השלושה שיתפו פעולה לאורך כל הקדנציה האחרונה, ואם הניתוק ביניהם יימשך, שיתוף הפעולה עלול להיפגע משמעותית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *