בדרך להפלת נתניהו? בג"ץ כופה על יו"ר הכנסת לדון בהחלפתו

‏דרמה פוליטית – בג"ץ החליט כי על יושב ראש הכנסת לכנס את מליאת הכנסת בהקדם האפשרי לצורך בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23, ולא יאוחר מיום רביעי 25.3.2020.

‏דרמה פוליטית – בג"ץ החליט לפני זמן קצר כי על יושב ראש הכנסת לכנס את מליאת הכנסת בהקדם האפשרי לצורך בחירת יו"ר קבוע לכנסת ה-23, ולא יאוחר מיום רביעי 25.3.2020.

הנשיאה חיות כתבה בהחלטתה: "סירוב הנמשך לאפשר הצבעה במליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר קבוע לכנסת, חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי. הוא פוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית וכן בתהליך המעבר השלטוני וככל שנוקפים הימים מאז השבעת הכנסת ה-23, מקבלים הדברים משנה תוקף.

עוד כתבה חיות: התערבות במאמץ זה של רוב חברי הכנסת יש בה משום פגיעה בהכרעת הבוחר. בהקשר זה, כפי שציינו היועצים המשפטיים לכנסת ולממשלה, חלוף הזמן לאחר מועד כינונה של הכנסת יש לו משמעות בהינתן לוחות הזמנים להקמת הממשלה הקבועים בחוק יסוד: הממשלה. אכן, "גרירת רגליים" בהעלאת הנושא על

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בתגובה לפסיקת בג"צ: שופטי בית המשפט העליון מחסלים בשנים האחרונות באופן שיטתי את המשטר הדמוקרטי, ואת עיקרון הפרדת הרשויות, שהוא אחד מאבני היסוד של משטר בכך שהם קובעים ליו"ר הרשות המחוקקת מתי לקיים ישיבה ומה יהיה על סדר היום.

מי שהמשטר הדמוקרטי חשוב בעיניו צריך לעשות כל מאמץ לעצור את גברות הלב שלהם.

זהו קו פרשת המים שמכאן ואילך ההתנהגות כלפיהם תהיה שונה ממה שהיה עד היום.

על שופטי בית המשפט העליון לזכור שהם הולכים עם חלק מהעם, אך למעלה מחצי מהעם נגדם, וסופו מי ישורנו!.
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע לפני שעה קלה לבג"ץ כי הוא "לא יסכים לאולטימטום ולא יהיה מוכן שידיחו אותו מהכנסת", וזאת במענה לדרישת בג"ץ לכנס את הכנסת בניגוד לחוק הכנסת ולדון בבחירות יו"ר חדש. עוד הוסיף יו"ר הכנסת: "התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת אינה במקומה".

בשל הנסיבות המיוחדות אני מתקשה בשלב זה לנקוב בתאריך מדויק אך בכוונתי להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת עם התבהרות המצב הפוליטי. כולי תקווה שהדבר יקרה בזמן הקצר ביותר", הוסיף יו"ר הכנסת המכהן.

עוד ציין אדלשטיין כי הוא סבור שהתערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת "אינה במקומה" והדגיש כי בכוונתו "להעמיד את נושא בחירת יושב ראש הכנסת על סדר יומה של הכנסת בהקדם האפשרי, ככל שהנסיבות יצדיקו זאת, למן הימים הקרובים ועד ו"לא יאוחר מהמועד שבו תכונס הכנסת לצורך כינון הממשלה",* כלשון תקנון הכנסת שמחייב גם אותי, גם את חברי הכנסת כולם".

עוד נימק אדלשטיין כי "מעולם לא נבחר יו"ר כנסת קבוע בשעה שהייתה אי בהירות כה גדולה באשר להרכבה של הקואליציה העתידית. בכל המקרים שבהם נבחר יו"ר כנסת במועד מוקדם, היה זה כאשר ההכרעה בבחירות הייתה ברורה וחד-משמעית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *