בהתאם לסכם הקואליציוני עם ש"ס: הושלמה העברת ועדת התכנון למשרד הפנים

למרות שליצמן ניסה לשנות את המהלך לפני הממשלה, ועדת התכנון עברה ממשרד האוצר למשרד הפנים, כאשר סמכיות אחרות עברו למשרד השיכון של ליצמן

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה בדבר החלטתה להעביר סמכויות הנתונות על פי חוק, הקשורות לתכנון בנייה, משר האוצר לשר הפנים. 48 תמכו בבקשת הממשלה לעומת 18 שהתנגדו. . שר הפנים אריה דרעי הסביר: ההחלטה היא להחזיר בחזרה את כלל הסמכויות החוקיות והמנהליות שהיו בידי שר האוצר שנלקחו ממשרד הפנים בשנת 2015, בחזרה למקום הטבעי שלהם במשרד הפנים". לאחר מיכן הוסיף השר דרעי בהומור, בהתייחס להעברת הסמכויות ב2015 משר הפנים לשר האוצר הנכנס משה כחלון: "אז הוא אמר ארגז כלים, חשבתי שזה ארגז קטן ואני רואה שזה היה משאית."

ח"כ רם בן ברק: "בימים האחרונים אנחנו עדים למהלך בו יותר ויותר סמכויות בתחום התכנון והבנייה עוברות לשר הפנים ולשר השיכון ואני חושש מאוד שריכוז של כל כך הרבה סמכויות תכנוניות לרבות האחריות על רמ"י בידי שני שרים שמייצגים בסופו של דבר סקטור מסוים, הוא דבר שיכול להביא למיקוד המאמצים התכנוניים בציבור מסוים, וכנראה יכול להיות על חשבון ציבוריים אחרים."

ח"כ עודד פורר: "סמכויות תכנון ובנייה צריכות להיות במשרד הפנים אבל השאלה היא למה ישמשו סמכויות התכנון והבנייה שישבו במשרד הפנים. ואני קורא את העברת הסמכויות הזאת לא רק עם מה שמופיע בפנינו אלא גם עם ההסכמים הקואליציוניים שמופיעים בפנינו. כשאני שואל את עצמי האם היו סדרי העדיפויות בתכנון ובבנייה יהיו מיצוי כושר ההשתכרות? האם תהיה עדיפות למי ששירת שירות צבאי או לאומי בהקצאת המשאבים? אני יכול לשער שמהעובדה של חלוקת הסמכויות בין השר דרעי לשר ליצמן, לא מיצוי כושר ההשתכרות ולא העדיפות לשירות צבאי או לאומי תהיה לנגד עיניכם אבל אני אשמח שתוכיחו לי שטעיתי"

ח"כ אחמד טיבי: " נושא התכנון והבנייה זה נושא כואב וקריטי ,כמעט של חיים ומוות. יש לנו העמדה לגבי חוק קמיניץ, העמדה הזאת מקובלת על רוב מוחץ של סיעות הבית, התקבלה המלצה וההחלטה בוועדת הכספים בתמיכה של כולם ובתמיכה של שר המשפטים ניסנקורן, ולכן הדרישה הברורה האולטימטיבית ההוגנת צריכה להיות להתקין תקנות לפני ביטול החוק שיקפיאו את חוק קמיניץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *