בזכות ולא בחסד: כך הפרה 'דגל התורה' את הבטחת הבחירות לתושבי השכונות המעורבות

עסקנים בקריית יובל טוענים כי שום דבר מהבטחת הבחירות של דגל בירושלים לא קוימה. הבטיחו מבנים ושום דבר לא מתקדם, ולמרות שראש העיר כן משתדל לבוא לקראת הציבור החרדי, סיסמת הבחירות שהתמקדה 'בזכות ולא בחסד' הושלכה כלאחר יד לפח האשפה, לשכת ראש העיר: "ישנם דיונים מתקדמים בנידון"

בבחירות האחרונות לראשות ומועצת העיר, 'כיכבו' השכונות המעורבות על ראש שמחתה של רשימת דגל התורה. הרשימה רצה באופן עצמאי לראשונה, תחת הסלוגן הנכון "בזכות ולא בחסד". כדוגמא מוחשית לזכויות בסיסיות הנעשקות מהציבור, הוצגה שוב ושוב קרית יובל –גילה-גבעת מרדכי –פסגת זאב כשחקניות מרכזיות.

במהלך כינוס בחירות שנערך בשכונת קרית יובל, לא התקררה דעתו של אחד מנציגי דגל התורה, עד שהכריז ש"הדבר הראשון שנעשה בקדנציה החדשה, זה העברת בית הספר 'היובל' לתוככי השכונה"!

והנה, זכתה דגל התורה בששה מושבים במועצת העיר, ומועמדה זכה בראשות העיר, אבל כעת טוענים העסקנים כי שום דבר לא קויים בהסכם, למרות תחנוני העסקנים אלפי ילדים נאלצים לנדוד לבית וגן והעירייה לא מאשרת את הקצאת השטחים עבור הציבור החרדי בשכונות המעורבות   בקריית יובל וגילה. אלפי ילדים נאלצים לנדוד למוסדות החינוך בבית וגן ובגבעת שאול.

הדעת נותנת, שעל סדר יומה של עיריית ירושלים תופיע מיד סדרת פגישות דחופה עם פרנסי השכונות המעורבות וגבאי הקהילות, כאשר רשימת דגל התורה, – רשימת הבית של אלפי אברכי השכונות המעורבות, רשימה שהתחזקה בשל פעילותם, ורשימה שרצה בבחירות בשם הצורך לתקן את העוולות מהם הם סובלים הרשימה מצידה דואגת להוכיח, בזכות ולא בחסד, כי יש שכר לפעילות, והנה הנה, אותם שכונות המעורבות נגאלת מעריצות וקיפוח שליוו אותה בשתי קדנציות של השפלה וניכור.

ובכן, בימים אלו מציינים כמעט שנה ותשעה חודשים להצלחת הרשימה בבחירות. ראש העיר המומלץ על ידי "דגל התורה" אף הוא יושב בטח על כסאו, ונציגינו מחזיקים בעמדות מפתח בכירות ומשפיעות. אך לטענת עסקנים בשכונות המעורבות מאז הבחירות לא נעשה כמעט דבר בעניינה של השכונות המעורבות. ככל הידוע לנו, על סדר יומה של עיריית ירושלים גם לא מונח בדל של תכנית מיידית לשיפור אפילו חלקי המצב הקיים, המונצח לרעה מאז כהונת העירייה הקודמת. אותו גן בקרית יובל שהרב גפני דיבר עליו בפתיחת משא הבחירות עדיין בדירה. השנוי היחיד שיש יותר ילדים שם כ"י ונפתחו עוד גנים בדירות כאשר לחילונים בונים מבנים תקינים. המנהל העויין (אתם זוכרים בטח שקלקלו כמה ספרי תורה שם)עדיין מתנגד להקצאה לאותו בית כנסת ולכל פעילות נפרדת.

האם מאז שהכריזה דגל התורה השכם והערב על ה'קיפוח והאפליה והטרנספר שעושה ראש העיר למשפחות תושבי קרית יובל-גילה ועוד שכונות המעורבות וילדיהם', האם השתנו פני הדברים? האם ראש העיר "החדש" פועל בצורה אחרת?

"מול כל ענין, ביורוקרטיה, עוול ובעיה, מוצאים אנו את עצמנו במצב של יוזמים, לוחצים, בוחנים משפטית, מתייעצים עם עורכי דין, ואחר כל זאת, כשמגיעים הדברים לכיכר ספרא, הם נבלמים!", כך לטענת העסקנים.

"בפועל מאז הבחירות, העיריה (בדגש על מינהל תרבות וחינוך) לא זו בלבד שאינם מקדמים פתרונות לצרכי הציבור החרדי בשכונות המעורבות – אלא אף תכניות שכבר סוכמו בקדנציה הקודמת ….נעצרו", כך לדברי העסקנים בשכונות המעורבות.

מההסכם הקואליציוני הנוגע לשכונות כמעט שום דבר לא קויים וכבר מדברים על מטווה .עוד מריחת זמן וגם מעלה תמיהה איזה מטווה הרי את שורות המינימליות ראש העיר לא קיים בהסכם.

לטענת העסקנים, "ראש העיר אינו פועל מרוע לב ואינו בוגד אלא מעוניין להמשיך במצב הנוכחי ועושה הכל כדי שדגל התורה לא תנהל לו את העיר. זאת ועוד/הבוחרים שלהם הכי רעבים מבחינת הדרישות שלהם שסבלן מעשור של חרפת רעב בעידן ברקת ואינו מעוניין אם לא ידרשו בתוקף . אז הוא מייבש אותם וזורק להם עצמות פה ושם. היחידים שמרגישים מאוימים על המקום שלהם הם הנציגים שפוגשים את זעמם של התושבים.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "הטענות עוסקות בחוסרים שנוצרו אחרי שנים ארוכות של הזנחת צורכי התושבים. מאז נכנס לתפקידו פועל ראש העיר להשלמת הפערים הקיימים במערכת החינוך בכל רחבי העיר ובפרט במקומות בהם יש מצוקה קשה של מבנים. בחודשים האחרונים נערכת  עבודת מיפוי הצרכים כלל עירונית שתוצג בתקופה הקרובה לציבור".


האכזבה במטה ברקוביץ

פורסם על ידי ‏‎Avigayil Heilbronn‎‏ ב- יום שלישי, 13 בנובמבר 2018


שלומי כהן עם האמוציות

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני

    דגל מקיימים כנראה מה שהבטיחו לגנץ נתניהו דרעי ויעקוש. הם יודעים (חושבים)שביום הבחירות תצא הוראה להצביע להם והופ כולם יצביעו. לא. הפעם זה לא יהיה

    אני |
    הגב