ביום הבחירות ייאסר פרסום ממומן גם ברשתות החברתיות

לרבות בשידוריו באמצעות האינטרנט

הוועדה החלה לדון בביטול הסעיף לחוק שאוסר על תעמולת בחירות ב-60 הימים שלפני הבחירות ובמקומו הטלת חובה על שידור הוגן, שוויוני ומאוזן; היו"ר חה"כ סלומינסקי: אנחנו מתקרבים לנקודה בה משפיעים על אדם בבחירות כמו בצרכנות אחרת ויש לאפשר לבוחר להצביע בשקט

ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק הבחירות (דרכי תעמולה) (תיקון מס' 33), התשע"ח-2018 – הצעת חוק מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט, בעקבות *המלצות הוועדה הציבורית בראשות הנשיאה ביניש.

בדיון היום התמקדה הוועדה בסעיף שיאסור על ניהול תעמולת בחירות מ-7 בערב ביום שלפני יום הבחירות וביום הבחירות עצמו, לא רק לגבי שידורים ברדיו ובטלוויזיה, אספות, תהלוכות ורמקולים אלא על כל פרסום של תעמולה על ידי מתמודד בבחירות, גוף הקשור לסיעה, גוף פעיל בבחירות או מטעמם, וכן כל תעמולת בחירות שמפורסמת בעבור תשלום. הסעיף אינו מחייב מתמודד בבחירות להסיר מלוחות המודעות או מאתרי האינטרנט תעמולה קיימת, אלא אוסר על פרסום והפצה של תכני תעמולה חדשים בפרק הזמן האמור.

לאחר מכן החלה הוועדה לדון בהמלצת ועדת ביניש לבטל את האיסור על תעמולת בחירות בטלוויזיה וברדיו ב-60 הימים שלפני הבחירות, מעבר לתשדירי הבחירות הממוסדים. במקום זאת המליצה הוועדה לקבוע עיקרון כללי שלפיו על "מורשה לשידורים" תחול החובה להקפיד על "מתן ביטוי הוגן, שוויוני ומוזן למגוון ההשקפות והדעות הבאות לידי ביטוי בבחירות", לרבות בשידוריו באמצעות האינטרנט. ההמלצה עוררה דילמה בקרב חברי ועדת החוקה באשר ליכולת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לאכוף את הסעיף בזמן אמת וכן בשאלה האם הרחבת החובה גם לשידורים באמצעות האינטרנט לא תפלה את אתרי האינטרנט הקשורים לערוצי השידורים המורשים אל מול מרבית אתרי האינטרנט האחרים שאינם כפופים לחובה זו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.