ביים חטיפה – וייכלא לתשעה חודשים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר תשעה חודשי מאסר בפועל על ניב אסרף שביים את חטיפתו באזור חברון, לפני כ-4 שנים, ו'הקפיץ' לשווא את כוחות הביטחון

בית המשפט המחוזי בירושלים החריף הבוקר (רביעי) את עונשו של ניב אסרף שביים את חטיפתו באזור חברון לפני כארבע שנים, וגזר עליו תשעה חודשי מאסר בפועל.

על חברו של אסרף, ערן נגאוקר, נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, וזאת בשל העובדה שסייע לו במעשה.

בקיץ האחרון גזר בית משפט השלום שישה חודשי עבודות שירות על אסרף ושלושה חודשי עבודות שירות על נגאוקר. אך הפרקליטות ערערה על גזר הדין ואכן הוא הוחבר הבוקר בבית המשפט המחוזי.

אסרף וערן נגאוקר הורשעו בעבירה של מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר בתחבולה. על פי כתב האישום אסרף ניסה להתחמק מתשלום חובות שצבר בהימורים בלתי חוקיים באמצעות יצירת מצג שווא לפיו נחטף ע"י מחבלים וזאת במטרה לגרום לפרסום דבר "חטיפתו" בכלי התקשורת באופן שיוודע לציבור וגם לבעלי חובו.

לשם קידום מצג השווא, אף שכנע אסרף את חברו, ערן נגאוקר, להצטרף אליו לנסיעה למערת המכפלה באמתלה שברצונו להתפלל ולתת צדקה במקום.

ב-2 באפריל 2015 נסעו השניים לקריית ארבע, שם סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם, וזאת על רקע הפרידה מחברתו ועל מנת שהפרסום יביא לכך שחברתו תדאג לו. לאחר זמן מה בחר אסרף מקום מסתור בסמוך לכניסה לישוב. בהתאם לתכנון, נגאוקר יצא מקרית ארבע, הגיע לנקודה שאותרה מראש בכניסה לישוב, ניגש אל שוטר ומסר לו דיווח כוזב בהתאם לתכנון המוקדם.

בעקבות הדיווח הופעל נוהל חירום מחשש לחטיפה, הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו יחידות שונות ואמצעים שונים, הונחו מחסומים על צירים באזור והחלו סריקות בכפרים הסמוכים תוך הטלת מגבלות על תושבי הכפרים. במספר מקרים אף התרחשו הפרות סדר כלפי כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפוש אחר אסרף.

כל אותה העת הסתתר אסרף, שמע סירנות ומסוק, אך לא זז ממקומו ולא התכוון להסגיר את עצמו לכוחות הביטחון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *