ביקורת מס הכנסה בחיפה והאזור מצאה: ברבע מבתי העסק שנבדקו לא נרשמו הכנסות

במסגרת מבצע מס הכנסה שערך לאחרונה פקיד שומה חיפה, נערכו ביקורות ב-149 בתי עסק, מתוכם נמצא כי ב- 36 לא נרשמו הכנסות כחוק. הביקורות התמקדו בחיפה, טירת הכרמל ,קריית אתא, קריית ים, נשר, קריית חיים, דלית אל כרמל ועוספיא, והתרכזו בענפי הבנייה והשיפוצים, המקצועות החופשיים, המסחר, התעשייה ומתן שירותים. לקראת המבצע נעשו פעולות איסוף מודיעין, שכללו מיפוי וסריקה לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, וקניות ביקורת סמויות.

במהלך המבצע נחקרו שבעה בעלי עסקים בגין אי רישום הכנסות, אי הודעה על פתיחת עסק ואי ניהול ספרים. בין העוסקים הנחקרים, קבלן בניין ושיפוצים מחיפה, שלא רשם העברות בנקאיות שהתקבלו בחשבונו בסך כולל של 50,000 ₪. הקבלן הסביר כי: "הלקוחה עדכנה אותי לפני מספר ימים על ההעברות ואמרתי לה שנשב על החשבון ואוציא לה מאוחר יותר קבלות וחשבוניות". גם בעלת מכון קוסמטיקה ובניית ציפורניים מקריית ים נחקרה בשל אי רישום הכנסות. במהלך הביקורת עלה כי העברות תשלום בסך כולל של 36,162 ₪ שקיבלה מחודש אפריל ועד יום הביקורת, באמצעות אפליקציית ביט ואמצעי תשלום נוספים, לא נרשמו בספרי החשבונות שהיא מנהלת. כאשר נשאלה על כך הסבירה: "התפספס לי". בביקורת אצל קבלן לעבודות צביעה מכפר יאסיף, נמצא כי תשלום על עבודה שביצע בחודש דצמבר 2018 בסך 15,000 ₪, לא נרשם בספרי החשבונות. בעקבות הממצאים נחקר והסביר: "בטעות לא רשמתי". בביקורת אצל קבלן לעבודות צביעה נוסף בכפר עארבה, עלה כי תשלום בגין 10,000 ₪ לא תועד. בנוסף נמצא כי לעוסק אין תיק ברשות המסים וכי הוא אינו מנהל ספרים כנדרש. בעקבות הממצאים נחקר גם הוא והסביר כי: "אין לי לראש לדברים האלה אני יודע לעבוד".

במסגרת המבצע נמצאו גם ליקויים בקרב מספר עורכי דין שונים בקריית חיים. באחת הביקורות במשרד עורך דין בקריית חיים, עלה כי הועברו לחשבונו סכום כולל של 148,200 ₪ שלא תועדו בספרי החשבונות. במשרד עורך דין אחר, גם הוא מקריית חיים, נמצא כי צ'ק בסך 30,000 ₪ לא נרשם בספרי החשבונות. בביקורת אחרת במשרד עורך דין נוסף בקריית חיים, נמצא כי תשלומים שקיבל בגין שירותיו לא נרשמו בספרי החשבונות שאותם הוא מנהל. כאשר נשאל על כך הסביר: "כנראה היה לחץ ופספסתי את הרישום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *