ביקורת קשה על התנהלות העיר אלעד

"להניע הליך נטילת כוחות האכיפה מן הוועדה המקומית בעיר אלעד"

נציב תלונות הציבור, השופט בדימוס דוד רוזן, ביקר בחריפות את התנהלות עיריית אלעד ואף המליץ ליועמ"ש, באופן תקדימי, לשלול ממנה סמכויות אכיפה. זאת בעקבות תלונה מפורטת שהעבירה התנועה לאיכות השלטון על הנעשה בעיר. המידע בתלונה הגיע אל התנועה מתושבים בעיר אלעד, שתיארו את התנהלות ראשי העירייה, לגביהם כבר נקבע בשנת 2018 בפסק דין שהקצאות נדל"ן וקרקעות שחילקו למקורבים, מהווים "שוחד בחירות".

תלונת התנועה תיארה כיצד ממשיך להתקיים בעיר דפוס פעולה דומה ומתבצעת הקצאת קרקעות למקורבים בניגוד לדין, כאשר תובע העירייה מתעלם מדיווחים על הפרת חוק בקרקעות אלו, והתוצאה היא ש"עבירות בוצעו תוך מתן מידע כוזב לערכאות, ואף סיוע פעיל מצד הנהלת העירייה".

התושבים תיארו בפנייתם אל התנועה "גישה לא שוויונית שנוקטת הרשות" באכיפת החוק, כדי להעדיף קהילות מסוימות. התלונות מהם התעלמו כלל גופי האכיפה, הצביעו על אפליה נגד הציבור הספרדי והעדפת קהילות של הציבור האשכנזי, כולל מקרים בהם "הגופים אשר להם זיקה ישירה לבעלי תפקידים במועצת העירייה, הם אלו שנהנו מהפרות חוק".

החלטת השופט רוזן שהתקבלה אתמול מותחת ביקורת חריפה על התעלמות מהדיווחים. בהחלטה נקבע כי "לא יהיה מוגזם לומר כי בעיר אלעד שורר לאורך תקופה ארוכה מעין ואקום באכיפת החוק, בבחינת 'בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה'".

בהחלטה תקדימית, כאמור, קבע הנציב רוזן כי "לא ניתן להותיר את המצב באלעד על כנו. ללא תביעה מתפקדת, שתפעל בעניין חשדות שהתגבשו לעבירות ממש…מצאתי להמליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה ובפני עו"ד בת-אור כהנוביץ (מנהלת המחלקה האחראית לתובעים), לעשות בכוחם על פי חוק, ולהניע הליך נטילת כוחות האכיפה מן הוועדה המקומית בעיר אלעד, לגוף שיוחד לכך בהתאם לסעיף 254 יד' לחוק התכנון והבניה". עוד קבע לגבי התובע העירוני כי "הימנעות מלהשיב לטענות בדבר מעשי שחיתות ועבריינות, עשויה להתפרש אצל הפונים ואצל אחרים כשתיקה, שהיא חלילה בבחינת הסכמה או השלמה עם אותן עבירות על החוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *