ביקראם יוגה – מאיפה מתחילים?

אתם רוצים להיכנס לכושר, אתם מרגישים שהגוף שלכם כבר לא איתן כמו פעם ובאופן כללי עוטפת אתכם תחושת עייפות קשה. אין ספק שאחת הדרכים הטובות ביותר לשנות את המצב, לחזק את הגוף ולשפר את ההרגשה הכללית היא למצוא פעילות גופנית שתגרום לכם ליהנות ואם אפשר גם להתמכר. דרך טובה אחת היא להכיר את שיטת ביקראם יוגה, שבה אתם נכנסים לסטודיו מחומם (עד 40 מעלות) ומניחים לגוף להתחזק ולשרירים להתייצב בזכות השילוב שבין חום גבוה, לחות ותנוחות יוגה מוגדרות. השאלה היא האם זה מתאים לכל אחד, ואיך מתחילים בעצם.

בוחרים סטודיו

עוד לפני שתכינו את בגדי הספורט שלכם ותשריינו לעצמכם שעה וחצי ביומן, אתם ללא ספק זקוקים לסטודיו מקצועי, מצויד ואיכותי. שיטת ביקראם יוגה היא שיטה ייחודית, ולא כל מדריך יוכל ללמדה. הכשרה מתאימה, ידע מקיף וניסיון – אלה הם הגורמים החשובים שישפיעו על הצלחת האימון ועל גופכם. אם כן, ודאו שאתם נרשמים לסטודיו עם מדריכים מיומנים ומוסמכים אשר עברו הכשרה מתאימה ואינטנסיבית מאוד, לטובתכם וכדי להבטיח הנאה מרבית ותועלת רבה מהאימון.

 

מה צריך להכין לאימון הראשון?

התשובה הפשוטה היא – שום דבר. אתם לא צריכים לקרוא, ללמוד או להתכונן בשום צורה, שכן המדריך המוסמך יעביר לכם את כל המידע הדרוש כדי לאפשר לכם להיכנס לקצב ולכושר. עם זאת, כן מומלץ להצטייד בבגדים קצרים ונוחים ולהימנע ממכנסיים ארוכים בחדר המחומם ממילא. מגבת, מזרן יוגה ובקבוק מים הם עוד שלושה פריטים חשובים וגם להם תפקיד משמעותי באימון שלכם. מים צריכים ללוות אתכם לכל אורך היום, עוד לפני האימון ובוודאי שלאחריו. זאת משום שאתם עומדים להזיע לא מעט, ואת המים הללו אתם צריכים להחזיר לגוף בדרך כלשהי. מומלץ להימנע גם מארוחה כבדה לפני האימון, ומכאן שעדיף לא לקבוע אימון צהריים רגע אחרי האוכל, אלא לדאוג מראש למרווחים הגיוניים בין הארוחה לבין האימון שלכם.

 

למה לצפות?

אימון אינטנסיבי של שעה וחצי בחדר לוהט זהו שילוב שמבטיח שריפה מוגברת של קלוריות והוצאת אנרגיה רבה, ללא ספק, אבל חשוב לזכור שאת התוצאה לא תראו בסוף האימון הראשון. עם זאת, סביר להניח שהגוף שלכם חלש קצת יותר בפעם הראשונה, וזה לחלוטין הגיוני. לאחר מספר אימוני ביקראם יוגה בתל אביב תרגישו טוב יותר, השרירים יהיו חזקים יותר ותוכלו לבצע את התרגילים בצורה טובה ויעילה הרבה יותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.