בית המשפט בפורטוגל קבע: "לא חוקי לשלוח לבידוד ע"פ תוצאה חיובית"

בנוסף הם התייחסו למחקר נוסף שאומר שיש לקשר בין מחלה לתוצאות הבדיקה, ואילו בפורטוגל מתועדים מדי יום אלפי מקרים ללא תסמינים – וכולם צריכים ללכת לבידוד.

בית המשפט לערעורים בפורטוגל פסק שמבדק הפי.סי.אר (המשמש לבדיקות קורונה) הינו לא אמין, ושזה לא חוקי לשלוח אנשים לבידוד ע"פ תוצאה חיובית בלבד.

בית המשפט ציין שאמינות המבדק תלויה במספר המחזורים של הבדיקה והעומס הויראלי הנוכח בהן, והוא גם  טען "אם מישהו נבדק ע"י בדיקת פי.סי.אר ונמצא חיובי, כאשר הבדיקה עושה שימוש ב35 מחזורים או מספר גבוהה יותר (וכך המצב ברוב המעבדות באירופה וארה"ב) הסבירות שאותו אדם אכן נדבק הינם פחות מ3%, וגם, הסבירות שאותה תוצאה היא חיובית-שלילית (כלומר, חיובית אבל שגויה) היא 97%”.

מדובר על 4 גרמנים שהגישו לבית המשפט בפורטוגל תביעה על כך שהם הוגבלו באופן לא חוקי לבית המלון לאחר ש1 מהם יצא חיובי בבדיקה.

בפסק הדין קבעו השופטים כי ״ "לאור הראיות המדעיות הנוכחיות, בדיקה זו אינה מסוגלת לקבוע מעבר לספק סביר כי חיוביות כזו תואמת, למעשה, לזיהום של אדם על ידי נגיף ה- SARS-CoV-2״.

במחקר שנערך על ידי ״כמה מהמומחים האירופאים והעולמיים המובילים בתחום״ ופורסם ע״י אוקספורד הוכח כי ״בסוף 25 מחזורים , כ -70% מהדגימות נותרות חיוביות בתרבית התאים (כלומר חיוביים): ב-30 מחזורים 20% מהדגימות נותרו חיוביות; ב35 מחזורים, 3% מהדגימות נותרו חיוביות ומעל 35 מחזורים, אף דגימה לא נותרה חיובית (מדבקת) בתרבית ".

השופטים הדגישו כי לא יכלו למצוא נתון על כמות המחזורים שמבוצעים בבדיקת pcr בפורטוגל.

בנוסף הם התייחסו למחקר נוסף שאומר שיש לקשר בין מחלה לתוצאות הבדיקה, ואילו בפורטוגל מתועדים מדי יום אלפי מקרים ללא תסמינים – וכולם צריכים ללכת לבידוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *