בית המשפט החמיר עם תוקפי האחים החרדים שקשרו את פאותיהם בעיר דוד

אחד משני תוקפי האחים החרדים בעיר דוד שחמק מהגשת כתב אישום כנגדו, יפצה את האחים ב40,000 ₪, כך נקבע בפסק הדין שנתן תוקף לפשרה שהושגה בין הצדדים בתביעה האזרחית. מדובר בתקיפה בה קשרו התוקפים את פאותיהם של האחים זו לזו, הכו אותם והכריחו אותם להגיד פסוקי התאסלמות. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "הישג חשוב, התוקף לא חמק מלשלם מחיר על מעשיו השפלים".

ביהמ"ש השלום בירושלים פסק על אחד מתוקפי שני האחים בעיר דוד לפצות אותם ב40,000 ₪, במסגרת פשרה בין הצדדים בתביעה אזרחית שהגישו האחים. מדובר בתקיפה חמורה, בה מעבר לפגיעה פיזית עברו האחים גם פגיעה נפשית ודתית והוכרחו להתאסלם.

התקיפה אירעה בשנה שעברה, עת הלכו שני האחים בבוקר שבת לטבול במעין השילוח בעיר דוד. בעת ירידתם למעיין נתקלו האחים בשני צעירים ערבים שהחלו להכות אותם. שני האחים הצליחו לברוח ולהסתתר, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין.

כשחזרו מהטבילה נתקלו שוב בשני הצעירים, שחסמו את דרכם, אחד מהם קשר את פאותיהם של האחים זו לזו בעוד השני מצלם את ההתעללות. הצעיר גם הכריח את האחים חזור על מילים בגנות מדינת ישראל ובשבח ארגון החמאס, והכל תוך כדי מכות. גולת הכותרת של ההתעללות היתה כפיית האחים לומר את מילות ה'שהאדה' הנאמרות בעת התאסלמות, ולאחר מכן הכריחו הצעירים את האחים לנשק את ידיהם ובעטו בהם שוב. בשלב מסוים הצליחו האחים להימלט מהמקום.

האחים הגישו תלונה נגד התוקפים, אולם רק תוקף אחד הורשע. לגבי התוקף השני טענה הפרקליטות כי זיהויו זוהם. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים קיבל לאחר הרשעת החשוד הראשון את חומר הראיות לידיו ונוכח שיש ראיות רבות כדי להביא להרשעת החשוד השני ואף הגיש ערער נגד ההחלטה שלעת עתה נדחה בטענות פורמאליות, בינתיים תבעו האחים את התוקף בתביעה אזרחית. כאמור, הוא יפצה אותם ב40,000 ₪ שישולמו בפועל.

גם נגד התוקף השני, שהורשע ונידון ל-15 חודשי מאסר, הגישו האחים תביעה אזרחית נגררת והדיונים בעניינו יחלו בקרוב.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים מסר "בהתחשב בנסיבות שנוצרו יש בפסק הדין הישג חשוב בכך שהחשוד לא הצליח לחמוק מלשלם מחיר על מעשיו השפלים. לאור חומרת האירוע וצבר הראיות הקיימות בתיק אנו נמשיך לפעול, חרף חלוף הזמן וחרף ההישג בפסק הדין האזרחי, כדי שהחשוד יועמד לדין פלילי. בכוונתנו לפנות בקרוב לבג"ץ בעניין. אנו בארגון חוננו לא נחסוך מאמצים ופעילות בכלים האזרחיים שבידנו במלחמה נגד מעשי טרור האנטישמים כנגד ישראלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *