בית שמש: יש זוכה במכרז – כביש 38 יוצא לדרך

 

לאחר מאבק מתמשך ופעילות מאומצת במשך כחמש שנים ע"י  ראש העיר הרב משה אבוטבול לבניית כביש 38 החדש, נבחרו הזוכים במכרזים לשדרוג כביש 38 בקטע שבין שער הגיא לבית שמש ע"י חברת נתיבי ישראל (מע"צ). חברת עינב החץ זכתה בביצוע הכביש עצמו, וחברת י.ד. ברזאני בע"מ זכתה במכרז לביצוע ההפרדה המפלסית מעל תוואי הרכבת והכוללת גם את הכניסה הראשית החדשה לבית שמש.

כזכור, בשנים האחרונות הציב ראש העיר את סלילת כביש 38 החדש בראש סדר העדיפויות העירוני, וקיים עשרות ישיבות ודיונים בנושא, הן עם שרי  הממשלה הרלוונטיים, דהיינו שרי התחבורה, השיכון, הפנים והאוצר, והן בוועדות הכנסת השונות.

 

ואכן הפרוייקט שבמשך שנים רבות שכב מאובק אי שם במגירות הפקידים, קיבל קידום ותנופה גדולה, כאשר ראש העיר מר משה אבוטבול השיג תקציבים לפרוייקט בסך כמיליארד ש"ח, כאשר מתוכם למעלה ממאה מיליון ש"ח כבר הושקעו בתכנון הכביש ובהכנתו למכרז, זאת במקביל לפעילות ענפה לאישור תוכניות הכביש בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, וטיפול מוצלח במאבקי הארגונים הירוקים והתנגדויות המושבים בתוואי הכביש העתידי.

 

בניית כביש 38 החדש, היא חלק ממהפכת התשתיות והכבישים עליה הכריז ראש העיר, במסגרת זו בוצעו עד כה מספר פרויקטים גדולים לשיפור איכות החיים בעיר, וביניהן: הסדרת הכניסה לעיר וסלילת ככר האליפסה בעלות של כ-20 מיליון ש"ח, הקמת מסוף תחבורה עירוני ליד תחנת הרכבת, סלילת שד' וירג'יניה באזור תעשייה מערבי, שיקום תשתיות ומדרכות בשכונות הותיקות של העיר ועוד. סך הכל בתקציבי עתק של כשני מיליארד ש"ח.

לפני מספר חודשים הנחה השר כץ את חברת נתיבי ישראל לפרסם את המכרזים לשדרוג כביש 38 אולם פרסומן נדחה בשל הדיונים על תקציב המדינה. בהמשך אישרה ועדת החריגים באגף החשב הכללי שבמשרד האוצר את בקשת השר כץ לתקצב את הפרויקט עוד בטרם אישור תקציב המדינה בכנסת.

שר התחבורה מסר כי בכוונתו להאיץ את עבודות ההקמה של הכביש בשל החשיבות שמשרדו מייחס לשדרוג הכביש, וכי עלות הקמת הכביש נאמדת ביותר מ- 800 מיליון שקל ושדרוגו צפוי להסתיים בתוך שלוש שנים. הקבלנים שיזכו במכרזים יבצעו הן את התכנון והן את שדרוג הכביש בפועל. ההצעות הזוכות יהיו אלה שיתחייבו בין השאר לסלול את הכביש בתקופה הקצרה ביותר, במטרה לצמצם את לוחות הזמנים של הפרויקט.

השר כץ ציין כי שדרוג הכביש בין שער הגיא לבית שמש יקצר את זמן הנסיעה לבית שמש והסביבה באופן משמעותי וישפר את רמת הבטיחות. בנוסף לכך, הוא יהווה מנוף לפיתוח תוכניות המגורים בבית שמש. "הכביש יתן מענה לפיתוח של כ- 15 אלף יחידות דיור המתוכננות בעיר בית שמש" הוסיף כץ.

במסגרת הפרויקט יורחב הכביש בקטע שבין שער הגיא לנחם ויהפוך לכביש דו- מסלולי, בעל שני נתיבים, לכל כיוון. הכביש יואר לכל אורכו ויכלול בין השאר הקמת מחלף בצומת שמשון. בנוסף לכך יוקמו מפרדנים דרך בורמה, בחאן שער הגיא , במסילת ציון ובנחם. במסילת ציון יוקם מעבר אקולוגי שישמש מעבר לבעלי חיים ובכניסה לבית שמש תבוצע הפרדה מפלסית מעל מסילת הרכבת

התגייסותו של שר התחבורה מר ישראל כץ התקבלה בברכה ובהערכה בעיריית בית שמש, ראש העיר הרב משה אבוטבול הודה לשר התחבורה בשם המשפחות השכולות נפגעי הכביש ובשם כל 100.000 תושבי בית שמש, על כך ששם בצד את כל השיקולים האחרים, והציב במרכז את מצוקת תושבי בית שמש שלמרות שהפכה למטרופולין דרכי הגישה אליה נותרו כמו בעבר, והגיע העת לפתור אחת ולתמיד מצוקה כאובה זו.

"מאבקם של תושבי בית שמש ומטה יהודה איננו רק מאבק של איכות חיים אלא בעיקר מאבק של שמירת חיי אדם", ביקש הרב אבוטבול להדגיש, בהזכירו את עשרות ההרוגים והפצועים 'קורבנות הדמים' שידע כביש 38 בעשור האחרון, שאמורים להיות תמרור אזהרה אדום עבור כל מקבלי ההחלטות במדינה.

ר"ע בית שמש מר משה אבוטבול שפועל ללא לאות במשך 5 השנים האחרונות לפיתרון בעיית כביש הדמים, ביקש להודות לשליחי הציבור הרבים שסייעו רבות לקדם את התהליך הארוך בשנים האחרונות בתקופת הממשלה הקודמת: מר אליהו ישי שר הפנים לשעבר, מר אריאל אטיאס שר השיכון לשעבר, ומר משה גפני יו"ר ועדת הכספים, ולנציגים המקומיים: סגרה"ע לשעבר מר שלום אדרי, הרב משה מונטג יו"ר ועדת תכנון ובניה, וסגרה"ע הרב שמואל גרינברג יו"ר ועדת תחבורה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. ממתי הפך העסקן הפוליטי הרדוד והעילג לרב? ומה חלקו בכלל בשדרוג הכביש? אפס! פרויקט הכביש היה יוצא לדרך גם בלעדיו. היחיד שזכאי למחמאות בעניין זה הוא השר כץ שהצליח לחלץ את הפרויקט מידי שר האוצר.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. תשמידו את הטבע שטנים אכזריים וסופכם מיתה בידי שמיים

    יששכר קנול |
    הגב